Fińskie ogumienie zimowe budzi sporo zaufania, nawet wśród kierowców przyzwyczajonych do opon francuskiego czy amerykańskiego giganta. Któż lepiej może znać się na trudnych warunkach drogowych niż Skandynawowie, którzy na co dzień przemierzają setki kilometrów po ośnieżonej i skutej lodem nawierzchni? Któż bardziej może przykładać się do procesu produkcji niż Finowie, słynący z nowoczesnych technologii i solidności?

Nic dziwnego, że marka Nokian „z automatu” kojarzy się kierowcom z wysokiej jakości oponami, przystosowanymi do najbardziej ekstremalnej zimowej aury. Sugestia jest tak silna, że mało kto wie, że w portfolio fińskiego producenta znajduje się także ogumienie letnie i o specjalnym przeznaczeniu (auta dostawcze, autobusy, ciężarówki, traktory i inne maszyny rolnicze). My również nie będziemy oryginalni i w tym wpisie przedstawimy Ci kolejny zimowy bieżnik – Nokian WR A4 debiutujący w sezonie 2017/18. Według  nas to rewelacyjne ogumienie będzie rozchwytywane jeszcze wiele lat po premierze. Skąd ten optymizm?

Nokian WR A4 – asymetryczny bieżnik do aut sportowych

Nokian WR A4 to zimowa propozycja dla właścicieli aut sportowych, którzy oczekują wysokich osiągów i bezpieczeństwa nawet przy bardzo dynamicznej jeździe. Dostępne rozmiary pasują na felgi od 16 do 21 cali – wśród nich znajdziesz modele wzmacniane (XL) o podwyższonej nośności oraz modele Run Flat, które umożliwiają przejechanie nawet 200 km na przebitej oponie. Jeśli chodzi o zastosowane technologie, opony zimowe Nokian WR A4 doskonale obrazują typowo skandynawskie zamiłowanie do nowoczesnych rozwiązań. Znakomite parametry (patrz etykieta unijna) to zasługa:

  • asymetrycznego bieżnika, który zapewnia doskonałe właściwości trakcyjne, stabilność przy pokonywaniu zakrętów i lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni
  • technologii Coanda, która przyspiesza odprowadzanie wody i chroni przed zjawiskiem aquaplaningu
  • komputerowej optymalizacji ilości i rozmieszczenia lameli
  • sztywnego barku zewnętrznego
  • lameli Centipede Siping, które zwiększają kontakt opony z podłożem, dzięki czemu zapewniają lepszą przyczepność i kierowalność w trudnych warunkach
  • rowków Snow Claws, które „wgryzają się” w śnieg, chroniąc przed utratą panowania nad samochodem
  • mieszanki Performance Traction Slica z dodatkiem krzemionki i oleju rzepakowego, która zmniejsza zużycie paliwa i zachowuje elastyczność nawet w niskich temperaturach
  • technologii Groove Lifts, która zapewnia oponie większe usztywnienie i lepszą przyczepność
  • dodatkowi Silent Sidewall, które tłumi hałas dobiegający z opony

Powyższe rozwiązania udowadniają, że opony zimowe Nokian WR A4 nieprzypadkowo znalazły się w klasie premium i zasługują na najwyższe uznanie także u bardzo wymagających kierowców.

Dlaczego Nokian WR A4 to najlepsze opony na zimę?

Nie etykieta unijna (skądinąd bardzo zachęcająca), nie opisy producenta, nie testy motoryzacyjne, ani nawet nie opinie kierowców – znakomitą jakość skandynawskiego bieżnika potwierdzają profesjonalne badania.

Zanim producent wypuścił swoje opony na rynek, wypróbował je w najtęższych zimowych warunkach – w lapońskim ośrodku o wiele mówiącej nazwie „białe piekło”. Aby sprawdzić zachowanie opon w praktyce na suchej i mokrej drodze, marka przetestowała je także na niemieckich i francuskich torach. Można mieć więc pewność, że opony Nokian WR A4 sprawdzą się zarówno podczas srogich mrozów, jak i gwałtownych roztopów czy słonecznych dni.

Na korzyść producenta przemawia również etykieta unijna: znakomite osiągi w kategorii hamowanie na mokrej nawierzchni (ocena „B”), bardzo dobry wynik w analizie oporów toczenia (ocena „C”) oraz całkiem dobry rezultat w pomiarze hałasu zewnętrznego (dwie fale, 72 dB).

Ale czy opony Nokian WR A4 równie dobrze wypadają w ocenie najsurowszych krytyków, czyli polskich kierowców? Opinie nie mógłby być lepsze – internauci potwierdzają, że ten model zapewnia maksymalne bezpieczeństwo zarówno w codziennym przemieszczaniu się po mieście, jak i podczas zimowego wypadu w góry.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here