Właściciele samochodów o potężnych silnikach nie mogą oszczędzać na oponach. Po dociśnięciu pedału gazu do podłogi zmienia się wszystko – przyczepność kół, poziom bezpieczeństwa, komfort jazdy, skala hałasu. Zwykłe ogumienie nie nadąża za wskazówką licznika, co w krytycznych sytuacjach skutkuje poślizgami i wypadaniem z zakrętów. Bieżnik ściera się wprost proporcjonalnie do prędkości i niebezpiecznie szybko zbliża się do granicy dopuszczalnego zużycia. Przeciętne opony i mocny silnik to związek, który nie ma szans na przetrwanie – chyba, że zupełnie nie wykorzystujesz osiągów swojego auta i określenie „ile fabryka dała” jest Ci kompletnie obce. W innym przypadku warto zainteresować się oponami Dębica Presto UHP 2. Nie zrujnują portfela, a jednocześnie pozwolą Ci bezpiecznie korzystać z mocy koni mechanicznych.
Dębica Presto UHP 2 – kierowalność i przyczepność za rozsądną cenę
Opony letnie Presto UHP 2 made by Dębica kosztują od 220 zł (rozmiar 205/40 R17) do 440 zł (245/45 R17) za sztukę. Co producent oferuje za tę kwotę? Po pierwsze bieżnik pokryto licznymi krawędziami tnącymi, co przyspiesza odprowadzanie wody z rowków. Tym sposobem Twoje auto zyskuje lepszą przyczepność podczas deszczu i dbasz o bezpieczeństwo na drodze dzięki skróceniu drogi hamowania. Przed skutkami aquaplaningu chronią również zaokrąglone barki, które ułatwiają spływanie wody z opony. Potwierdzeniem „przeciwdeszczowych” właściwości Presto UHP 2 jest oznaczenie „A” (najwyższe) w kategorii droga hamowania na mokrej nawierzchni.
Ponieważ Dębica Presto UHP 2 to ogumienie typu Ultra High Performance, należałoby zapytać o zachowanie bieżnika przy rozwijaniu znacznych prędkości. Producent obiecuje wysokie osiągi i dobrą kierowalność na suchej nawierzchni, co ma być zasługą asymetrycznej rzeźby i usztywnianego żebra. Co ciekawe (a dla wielu kierowców bardzo ważne), mimo sportowych osiągów opony Dębicy są niezwykle ciche – według etykiety hałasu zewnętrznego emitują zaledwie 67 dB.
A co z oszczędnościami? I tu jest całkiem dobrze – dzięki zastosowaniu nowego materiału w stopce producent uzyskał opony wyraźnie obniżające zużycie paliwa. Większość rozmiarów Presto UHP 2 uzyskała wysoką klasę B lub C w kategorii opór toczenia, jedynie rozmiar 205/40 R 27 wypada nieco gorzej (klasa E).
Dębica Presto UHP 2 – opinie
Choć opony Presto UHP 2 debiutowały w 2017 roku, już zdążyły zapracować na wiele pozytywnych recenzji. Kierowcy w dużej mierze potwierdzają zalety wskazane przez producenta – chwalą cichą pracę, obniżenie spalania (aż o 1 l), bezproblemowe pokonywanie zakrętów na mokrej nawierzchni. Wśród komentarzy powtarzają się opinie o bardzo dobrym wytłumianiu nierówności i skutecznym hamowaniu bez względu na aurę. Nie brakuje także głosów, według których Dębica Presto UHP 2 zapewniają znakomitą kierowalność przy znacznych prędkościach (90 km/h i większych). Kierowcy zwracają także uwagę na dobre zachowanie ogumienia na zróżnicowanej nawierzchni, w tym drogach gruntowych i kamienistych. Podsumowując, budżetowe opony Presto UHP 2 stanowią godną alternatywę dla droższych bieżników Ultra High Performance i z pewnością zadowolą także dość wybrednych konsumentów.
Presto UHP 2 – rozmiary
Na rynku oponiarskim znajdziesz 21 rozmiarów modelu Presto UHP 2 (od 205/40 R17 do 255/35 R18) dla felg o średnicy 17 i 18 cali. Jeśli jesteś zainteresowany tym ogumieniem, sprawdź na stronie producenta dostępność w tabeli rozmiarów. Zwróć przy tym uwagę, że niemal wszystkie (poza 225/45 R17) zostały oznaczone jako XL, czyli masz do czynienia z oponami o wyższym indeksie nośności w porównaniu do innych opon w tym samym rozmiarze (typowe dla opon sportowych). W dodatku przy każdym rozmiarze spotkasz symbol FP – oznacza to, że Dębica Presto UHP 2 zostały wyposażone w rant ochronny przy stopce, który chroni opony przed uszkodzeniem wskutek najechania na krawężnik czy intensywnej eksploatacji.