Osoby jeżdżące masywnym SUV-em albo sportową limuzyną nawet nie spojrzą na mało znane opony z klasy ekonomicznej – według nich wyposażenie luksusowego auta w tanie gumy byłoby wręcz „profanacją”. I z drugiej strony, będąc właścicielem skromnego kompaktu raczej nie zainwestujesz w ogumienie z najwyższej półki cenowej. Ale to tylko teoria, bo optyka zmienia się o 180° w obliczu trudnych warunków zimowych. Gdy mieszkasz na wsi lub w górach, klasa auta nie ma już żadnego znaczenia – potrzebujesz niezawodnych opon, które poradzą sobie na nieodśnieżonej drodze, zasypanym parkingu czy oblodzonym podjeździe. W takim okolicznościach przyrody warto rozważyć ogumienie z segmentu premium, jak chociażby bieżnik znakomitej marki Dunlop – Winter Response 2. Poniżej przedstawiamy charakterystykę brytyjskich zimówek i sprawdzamy, jak profesjonalni testerzy oceniają ten model.

Dunlop Winter Response 2 – co w ofercie?

Gdy spojrzysz na tabelę dostępnych opcji, od razu rzuci Ci się w oczy brak dużych rozmiarów. Oferta zaczyna się od opon o szerokości 155 i profilu 65, a kończy na wariancie 195/65, przy czym średnica felgi ogranicza się do dwóch wielkości: 14 i 15 cali. Tak więc producent dedykuje ten model właścicielom samochodów kompaktowych i miejskich, którzy potrzebują niewielkiego, ale maksymalnie bezpiecznego ogumienia do codziennej jazdy. Z przypisanych oznaczeń wynika, że najmocniejsze opony z kolekcji Winter Response 2 wytrzymują obciążenie do 615 kg (indeks 91) i prędkość do 190 km/h (indeks T). Ponadto dla osób przemierzających dalekie trasy i podróżujących z dużym ładunkiem producent przewidział kilka wariantów o podwyższonej wytrzymałości (XL). Jeśli chodzi o ceny, Dunlop Winter Response 2 wypadają bardzo korzystnie na tle innych bieżników klasy premium. Koszt zakupu jednej opony wynosi przeciętnie 200-250 zł, za najdroższe rozmiary trzeba zapłacić 720-750 zł.

Rozwiązania technologiczne

Podobnie jak w innych zimówkach, w gumach Dunlopa zastosowano bieżnik kierunkowy, w którym rowki układają się w kształt litery „W”. Taka rzeźba przyspiesza usuwanie błota i wody z powierzchni opony, dzięki czemu kierowca nie traci panowania nad autem podczas rzęsistych opadów deszczu  i roztopów. Wysoka odporność na poślizg wynika również z ukształtowania kanalików wyżłobionych na każdym bloku bieżnika. Lamelki układające się pod kątem 45° gwarantują dobre właściwości trakcyjne w trudnych warunkach, również podczas pokonywania ośnieżonych i oblodzonych zakrętów.

Kierowcy korzystający z zimówek Dunlop Winter Response 2 chwalą je za uniwersalność. Według opinii bieżnik ten spisuje się bez zarzutu niezależnie od warunków, wypada świetnie nawet w tak ekstremalnych sytuacjach jak: hamowanie na światłach przy oblodzonej nawierzchni, pokonywanie ostrych i stromych zakrętów, jazda przez głęboki zalegający śnieg.

Większość osób potwierdza, że opony brytyjskiej marki równie dobrze zachowują się na mokrej, jak i suchej nawierzchni – co ma znaczenie zwłaszcza wtedy, gdy pokonujesz długie trasy i masz do czynienia ze zmiennymi warunkami pogodowymi. Bardzo dobrą przyczepność potwierdza klasyfikacja unijna – ze względu na krótką drogę hamowania na mokrej drodze opony Dunlop Winter Response 2 zasłużyły na wysokie oceny „B” i „C”.  Powstaje jednak pytanie, skąd bierze się tak doskonała przyczepność i krótka droga hamowania, bez względu na stan nawierzchni? To zasługa licznych rowków, z których każdy spełnia inne zadanie w zależności od kształtu i położenia.

Za kierowalność i stabilność jazdy odpowiada również sztywne żebro centralne, dzięki któremu opona przez cały czas ma dobry kontakt z podłożem.

Projektanci zimówek Dunlop Winter Response 2 unowocześnili także konstrukcję wewnętrzną – ulepszony karkas zapewnia niskie opory toczenia (a więc i niższe wydatki na paliwo), z kolei dzięki optymalnemu rozłożeniu ciśnienia bieżnik zużywa się wolno i równomierne. Potwierdzeniem ekonomicznego spalania jest ocena „C” uzyskana w kategorii opory toczenia w etykiecie unijnej.

Rozwiązania zastosowane przez inżynierów marki Dunlop przyczyniły się do bardzo wysokiego komfortu jazdy – opony Winter Response 2 generują hałas o natężeniu zaledwie 66-68 dB w zależności od rozmiaru, zatem nie zagłuszają muzyki ani rozmów prowadzonych w kabinie auta.

Dunlop Winter Response 2 – co mówią testy ogumienia?

Ponieważ mamy do czynienia z oponą premium znanej marki, testerzy  nie omieszkali uwzględnić tego modelu w swoich badaniach. W latach 2013-2018 bieżnik Winter Response 2 często zajmował podium w najbardziej prestiżowych zestawieniach. W roku 2013 rozmiar 185/60 R15 dwa razy zdobył 2. miejsce w testach zorganizowanych przez ADAC oraz ACE/GTÜ. W 2014 roku na srebrny medal według ADAC zasłużył rozmiar 175/65 R14. Rok później ta sama organizacja przyznała 3. miejsce rozmiarowi 165/70 R14. Rok 2018 okazał się szczególnie łaskawy dla rozmiaru 175/65 R14, który trzykrotnie zajął 2. lokatę w rankingach ADAC,  TCS oraz ÖAMTC. Wszystko więc wskazuje na to, że specjaliści potwierdzają znakomite osiągi bieżnika Dunlop Winter Response 2 i uważają go za godny polecenia.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here