W kwestii opon cena zazwyczaj idzie w parze z jakością. To zrozumiałe, że właściciele luksusowych czy sportowych wozów nie będą polegali na oponach klasy ekonomicznej. Przeciętne ogumienie nie tylko pogorszy osiągi samochodu, ale i może obniżyć poziom bezpieczeństwa kierowcy. Z drugiej jednak strony, wśród konsumentów dominują posiadacze starszych aut ze średniej półki, którzy przy wyborze opon kierują się głównie bezpieczeństwem i ceną. Biorąc pod uwagę wymagania najszerszej grupy docelowej, letni bieżnik Barum Bravurius 3HM wypada dość brawurowo. Nigdy nie słyszałeś o tym ogumieniu? Być może w następnym sezonie zamontujesz go właśnie w swoim samochodzie.

Kilka słów o Barum Bravurius 3HM

Jak przystało na opony klasy ekonomicznej atutem tego kompletu jest cena – za jedną sztukę opony zapłacisz od 174 zł (rozmiar 185/55 R14) do 584 zł (255/45 R20). Ogumienie produkowane jest w wielu rozmiarach, można zamontować je na felgi o średnicy od 14 do 21 cali.  Niektóre rozmiary zostały wyposażone w rant ochraniający felgę – rozpoznasz je po oznaczeniu FR. Na wielu modelach producent umieścił litery XL, które oznaczają oponę o wzmocnionej konstrukcji (co daje zwiększoną nośność).

Skrót 3HM oznacza oponę trzeciej generacji o właściwościach High Mileage – wynika z niego, że bieżnik Barum Bravurius 3HM jest bardzo wytrzymały na ścieranie i gwarantuje długie przebiegi. Jeśli nadal masz wątpliwości co do zakupu tego ogumienia, dodajmy, że marka Barum należy do niemieckiej spółki Continental AG. Możesz zatem spodziewać się nowoczesnej myśli technologicznej i  jakości, której można zaufać na wiele sezonów.

Właściwości Barum Bravurius 3HM

Od opon letnich wymaga się dobrego prowadzenia na suchej nawierzchni i krótkiej drogi hamowania na mokrej. W przypadku tego modelu oba parametry wypadają dość zachęcająco. Przyczepność na suchym oceniono na 9 w dziesięciostopniowej skali, natomiast przyczepność na mokrym jest tylko nieznacznie słabsza (8.6/10). Według etykiety unijnej hamowanie na mokrej drodze dorównuje klasie „C” – a więc jest całkiem dobrze (najgorsza ocena to „G”). Dobra kierowalność w deszczu i ochrona przed aquaplaningiem wynikają z zastosowania asymetrycznego wzoru bieżnika, dzięki któremu woda szybko spływa z opony. Ten sam bieżnik sprawia, że Barum Bravurius 3HM bardzo dobrze spisuje się na zakrętach nawet przy „ciężkiej nodze”.

Jak się okazuje, opony tej klasy mogą być również komfortowe – ekonomiczne dzieło spółki Continental AG świetnie tłumi drgania na nierównej nawierzchni i dba o uszy wszystkich uczestników ruchu (hałas wg etykiety unijnej 71 dB).

Obecnie coraz więcej konsumentów uzależnia swój wybór ogumienia także od oporów toczenia – im lepsza klasa w tej kategorii, tym opona tańsza w eksploatacji i bardziej przyjazna dla środowiska. Tym razem Barum Bravurius 3HM wypada średnio – klasa „E” wprawdzie nie należy do najlepszych, ale też daje pewne nadzieje dla portfela (skala od A do G).

Komu proponujemy opony Bravurius 3HM?

Wszechstronny przedział dostępnych modeli świadczy o dużych aspiracjach marki Barum – producent celuje zarówno w niewielkie i średnie samochody, jak i luksusowe sedany czy rodzinne kombi. Według klientów opony Bravurius 3HM spełniają swoje zadanie nawet przy agresywniejszym prowadzeniu. Polecamy ten model także tym osobom, które oczekują komfortu w przystępnej cenie – opony są dość ciche i doskonale radzą sobie na wybojach. Testy potwierdzają bardzo dobrą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni, zatem ogumienie Barum spełni Twoje oczekiwania także pod względem bezpieczeństwa.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here