Opony holenderskiej marki Vredestein już na pierwszy rzut oka wzbudzają zachwyt dynamiczną i bardzo nowoczesną rzeźbą bieżnika. I choć walory wizualne bynajmniej nie przesądzają o jakości opony, tym razem mamy do czynienia z produktem nie tylko ładnym, ale i niezwykle udanym pod względem osiągów oraz komfortu podróżowania. Opony zimowe Vredestein Snowtrac 5 nie należą wprawdzie do najpopularniejszych w Polsce, jednak bez obaw można je polecić kierowcom o ponadprzeciętnych wymaganiach. Ale czy cena opony okaże się równie zachęcająca jak obietnice producenta?

Krótko o oponach Vredestein

Vredestein to marka opon segmentu premium, mająca swe początki w mieście Enschede w Holandii. Choć przedsiębiorstwo zostało wykupione przez indyjski koncern Apollo Tyres Ltd, bieżniki sygnowane logo Vredestein nadal powstają w Europie, w swojej pierwotnej miejscowości. Jak przystało na ogumienie najwyższej klasy, po produktach tej marki możemy spodziewać się maksymalnych osiągów, bezpieczeństwa i… przyjemnego użytkowania. Spora część konsumentów docenia je także za rewelacyjny wygląd, licujący z luksusowymi limuzynami i autami o agresywnej sylwetce. Designerski styl holenderskich opon jest zasługą studia projektowego należącego do Giorgetto Giugiaro, jednego z najlepszych współczesnych projektantów samochodów. Jednak ogumienie Vredestein Snowtrac 5 to nie tylko efektowny bieżnik – sprawdź, jakie nowoczesne technologie zastosował ten nietuzinkowy producent.

Vredestein Snowtrac 5 – przyjemne podróżowanie w zimowych warunkach

Wyjątkowo najpierw przyjrzymy się bocznym strefom opony. Dzięki umieszczonym tutaj zoptymalizowanym rowkom kierowca może liczyć na stabilność ogumienia, co uwidacznia się przez dobry kontakt z podłożem i precyzyjne prowadzenie podczas jazdy po łuku.

Jednak podstawowym rozwiązaniem zastosowanym w oponach Vredestein Snowtrac 5 jest kierunkowy układ rowków, które tworzą powtarzalny wzór litery V. Charakterystyczna „jodełka” płynnie przechodzi w schodkowe rowki boczne, przyspieszające wyrzucanie wody i topniejącego śniegu z czoła opony. W części centralnej konstruktorzy zaprojektowali oryginalny rowek w kształcie ząbków, dzięki któremu bieżnik Snowtrac 5 zapewnia większą stabilność i bardziej precyzyjne prowadzenie auta. Zamiast typowych rowków wzdłużnych wprowadzono wąskie, regularne nacięcia w bocznych klockach, które ułatwiają utrzymanie stałego toru jazdy przy rozwijaniu większych prędkości.

Zimówki Vredestein Snowtrack 5 zdobi bardzo gęsty i zróżnicowany system drobnych nacięć (lameli), dzięki któremu ogumienie lepiej dostosowuje się do warunków panujących na drodze. Kształty i kierunki lameli zostały tak zoptymalizowane, by opona zapewniała skuteczne hamowanie na mokrej drodze, śniegu, a nawet na lodzie. W porównaniu do poprzedniej wersji tego modelu, Snowtrac 3, łączna długość lameli jest większa o 30%, co oczywiście przekłada się na lepsze zachowanie opony na ośnieżonej czy oblodzonej nawierzchni.

Dzięki zwiększeniu liczby rowków (technologia Stealth Design) opony Vredestein Snowtrac 5 zapewniają bardzo komfortowe podróżowanie, bez uciążliwego hałasu i irytującego wibrowania przy osiąganiu autostradowych prędkości. Co ważne, opinie kierowców są zgodne z obietnicami producenta – według nich holenderski bieżnik nie zakłóca przyjemnego warkotu silnika i pod względem hałasu dorównuje oponom letnim klasy premium.

Choć z oczywistych względów nigdy nie poznamy dokładnego składu opony, konstruktorzy użyli unikalnej mieszanki gumowej wzbogaconej polimerami – w rezultacie ogumienie zachowuje elastyczność bez względu na temperaturę. Ten aspekt jest szczególnie ważny dla polskich kierowców, którzy na przemian zmagają się z trzaskającymi mrozami i gwałtownym ociepleniem.

Opony zimowe Vredestein Snowtrac 5 – oferta i dodatkowe informacje

Model Vredestein Snowtrac 5 istnieje na rynku  od 2014 roku, jednak nadal jest dostępny w najpopularniejszych rozmiarach: od 145/70 R13 do 205/70 R15 (felgi od 13 do 17 cali). Niektóre warianty występują w wersji wzmacnianej (XL) oraz z rantem ochronnym (FR). Ceny za jedną sztukę wahają się od 170 zł do 640 zł – to kolejny dowód na to, że zamiast oszczędzać na oponach budżetowych lub chińskich, warto sięgnąć po starsze modele klasy premium.

Opony Snowtrac 5 brały udział w wielu znaczących testach ogumienia. Do tej pory model wywalczył m.in. 4. miejsce w teście opon zimowych 185/ 65 R15 ADAC 2016, 7. miejsce w rankingu opon zimowych 205/55 R16 ADAC 2015 oraz 7. miejsce w teście opon zimowych 195/65 R15 ADAC 2017.

W klasyfikacji opon zimowych etykiety unijne nie mają aż tak dużego znaczenia, gdyż nie informują o najważniejszych parametrach, tj. przyczepności na ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni. Mimo to trzeba docenić fakt, że ogumienie Vredestein Snowtrac 5 zasłużyło na dobrą ocenę „C” w kategorii droga hamowania na mokrej nawierzchni. W końcu polscy kierowcy nierzadko mają do czynienia ze śliskim błotem pośniegowym czy głębokimi kałużami podczas wiosennych roztopów. Niestety model sprawuje się dość słabo pod względem zużycia paliwa – nota „E” nie obiecuje ekonomicznej eksploatacji. Zamiast oszczędności możesz jednak liczyć na wysoki komfort podróżowania, ze względu na wspomnianą technologię Stealth Design, dzięki której opony emitują zaledwie 69 dB. To właśnie ten aspekt (brak wibracji i cicha praca) użytkownicy zimówek Snowtrac 5 doceniają najbardziej – aż 80% z nich deklaruje ponowny zakup tego ogumienia.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here