Polscy kierowcy rzadko pytają o opony zimowe 235/55 R17 – znacznie większą popularnością cieszą się mniejsze rozmiary ogumienia, tj. o szerokości 155-205 mm, profilu 50-55 lub 65-70 oraz średnicy felgi  14-16 cali. Tak szerokich opon potrzebują głównie właściciele samochodów luksusowych (np. Mercedesów klasy S, Audi A8), crossoverów i SUV-ów (Ford Kuga, BMW X3, Volvo XC70) oraz dostawczaków (Volkswagen Caravelle). Jeśli i Ty szukasz zimówek w rozmiarze 235/55 R17 możesz mieć nie lada problem z wybraniem najlepszego modelu. Testy motoryzacyjne na ogół uwzględniają kilka najpopularniejszych rozmiarów, z kolei recenzje bardziej skupiają się na ogólnej charakterystyce danego modelu, a nie indywidualnych osiągach poszczególnych wariantów. Możesz wprawdzie porównywać etykiety unijne opracowane osobno dla każdego rozmiaru oraz sprawdzać opinie na forach, jednak taka analiza zajmie Ci sporo czasu. Dlatego na naszym blogu publikujemy test opon zimowych 235/55 R17, dzięki któremu łatwiej znajdziesz idealny komplet do swojego auta.

Test opon zimowych – podstawowe kryteria

Zanim sprawdzisz ranking opon zimowych, musisz poznać najważniejsze kryteria brane pod uwagę w tym zestawieniu. Otóż test nie bazuje wyłącznie na parametrach technicznych, fachowych recenzjach czy opisach producentów – w przeciwnym razie większość lokat zajmowałyby opony klasy premium. Owszem, ogumienie z najwyższej półki cenowej jest najlepsze pod wieloma względami (przyczepność, hamowanie na mokrej nawierzchni, trakcja na śniegu, zużycie paliwa, komfort akustyczny), jednak często jest poza zasięgiem przeciętnego Kowalskiego. Dlatego test opon zimowych 235/55 R17 uwzględnia również modele klasy medium i ekonomicznej, a nawet… bieżniki made in China uważane do niedawna za synonim fatalnej jakości.

Zestawienie bierze pod uwagę stosunek ceny do osiągów oraz oceny kierowców, którzy na co dzień użytkują dany model. Oczywiście ranking uwzględnia również testy motoryzacyjne i recenzje – wprawdzie opony w rozmiarze 235/55 R17 to niezbyt topowy temat, jednak udało się znaleźć kilka miarodajnych informacji.

Pewien wpływ na wyniki zestawienia miały także etykiety unijne. Choć nie zawsze pokrywają się z subiektywnymi opiniami użytkowników i rzeczywistymi osiągami ogumienia, wciąż stanowią w miarę rzetelny wskaźnik ułatwiający porównanie różnych produktów ze sobą.

Najlepsze opony zimowe w rozmiarze 235/55 R17

Test opon zimowych 235/55 R17 zawiera 13 modeli z wszystkich trzech klas ogumienia: budżetowej, średniej i premium (+ opony chińskie uznawane za odrębną kategorię). Tym sposobem każdy kierowca poszukujący tego rozmiaru znajdzie produkt na miarę swoich możliwości finansowych. Zwróć przy tym uwagę, że prezentowane ogumienie zadebiutowało w zeszłym roku lub kilka lat wstecz, a więc w aktualnym sezonie będzie sporo tańsze w stosunku  do pierwotnej ceny. Może się zatem okazać, że pomimo skromnego budżetu stać Cię na opony klasy średniej lub premium, dzięki czemu nie musisz iść na kompromis z jakością. No dobrze, ale w takim razie kto wygrał test opon zimowych 235/55 R17?

Pierwszą lokatę zajmuje bardzo popularny model w Polsce, Kormoran Snowpro B2. To ekonomiczne opony polskiej marki, obecnie należącej do portfolio koncernu Michelin – szczyt podium zawdzięczają dzięki niskiej cenie i znakomitym ocenom kierowców, którzy chwalą ten model m.in. za doskonałą przyczepność na mokrej i śliskiej nawierzchni.

Drugą lokatę zajmuje produkt z przeciwnego bieguna – opony klasy premium Nokian WR A4. Fiński bieżnik wyróżnia asymetryczna (a więc najbardziej zaawansowana) rzeźba bieżnika, którą polscy kierowcy oceniają najczęściej na 5-6 w 6-punktowej skali. Niestety, ze względu na wyższą cenę (różnica ok. 170 zł za sztukę) i nieco mniejszą popularność opony Nokian zajęły pozycję za Kormoranem.

Ostatnie miejsce na podium przypadło modelowi Goodyear UltraGrip Performance Gen-1. Jak przystało na amerykański koncern, mamy do czynienia z oponami klasy premium oferującymi najnowocześniejsze rozwiązania (m.in. hydrodynamiczne rowki, dodatkowe nacięcia bieżnika, ekologiczny skład, pogłębione kanały obwodowe). Bieżnik ten wielokrotnie stanął na podium w prestiżowych testach motoryzacyjnych na przestrzeni lat 2015-2018, dlatego i tym razem trafił na zasłużenie wysoką pozycję.

Test opon zimowych 235/55 R17 nie byłby kompletny, gdyby zabrakło w nim modeli bijących rekordy popularności tj.: Pirelli SottoZero 3 (4. miejsce), Nexen Winguard Sport (5. miejsce), czy Barum Polaris 3 (7. miejsce).

Niemniej zestawienie uwzględnia także zupełnie nieznane ogumienie – na 6. pozycję trafił ekonomiczny bieżnik serbskiej produkcji Strial 601, natomiast 8. lokatę zajmują chińskie opony Hifly Win-Turi 212. Jeśli więc nie szukasz drogich opon ze znanym logo, być może warto zainteresować się ww. produktami?

Ranking opon zimowych okazał się szczególnie łaskawy dla fińskiego producenta: oprócz 2. lokaty dla modelu Nokian WR A4, pierwszą dziesiątkę zamyka model poprzedniej generacji, Nokian WR A3. Przedostanie miejsce przypadło zaś bieżnikowi przystosowanemu do samochodów sportowo-użytkowych, tj. Nokian WR SUV 3.

Najlepsze opony zimowe bez marki Continental? Nie tym razem – model Continental WinterContact TS850P zasłużył na 9. pozycję, zaś bieżnik Matador MP92 Sibir Snow SUV zajął 11. miejsce (opony powstały ze współpracy słowackiego Matadora z niemieckim koncernem).

Test opon zimowych 235/55 R17 zamyka kolejny produkt o znikomej popularności, Torque TQ022 (13. pozycja). Choć brytyjski producent na razie nie może poszczycić się u nas wysokimi wynikami sprzedaży, zrównoważenie ceny i osiągów sprawia, że ogumienie tej marki staje się coraz bardziej pożądane przez naszych kierowców.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here