Opony zimowe oznaczone ciągiem znaków 175/65 R14 to modele o szerokości 175 mm. Kolejna cyfra jest natomiast oznaczeniem procentowym i informuje o wysokości opony profilu w stosunku do szerokości (czyli w tym wypadku jest to 65%, co łatwo można przeliczyć również na milimetry, jeżeli ktoś ma taką potrzebę). Liczba 14 na końcu informuje nas o tym, na jakie felgi opona będzie pasowała. W przypadku 175/65 R14 mowa o oponach na felgi czternastocalowe. Literkę R natomiast możnaby praktycznie pominąć, bo mówi ona o tym, że to opona radialna. Rzecz w tym, że opony radialne są aktualnie standardem i właściwie każdy model, który bierzesz pod uwagę, to właśnie ten typ opony.

Jakie opony zimowe 175/65 R14 wybrać?

Niełatwo dotrzeć do wyczerpujących, rzetelnych testów opon zimowych 175/65 R14. Modele tego rodzaju zdecydowanie nie należą do grupy najpopularniejszych i nawet specjaliści ADAC testowali je gruntownie tylko raz w 2014 roku. Wówczas zwycięzcą okazały się Continental ContiWinterContact TS850.

Nie są to jednak zdecydowanie jedyne opony godne uwagi. Jakim jeszcze modelom warto się przyjrzeć, gdy celujemy w 175/65 R14?

Podążając za opiniami licznych użytkowników, jak i recenzjami branżowych specjalistów, trzeba wysnuć wniosek, że jednym z najlepszych wyborów są Winterhawk 3 stworzone przez Firestone. To model, który doskonale radzi sobie zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Pod tym względem wyprzedza nawet konkurencję, która w teście ADAC zajęła ostatecznie wyższe miejsce. Co ważne, Firestone Winterhawk 3 doskonale poradziły sobie także na lodzie – tutaj były lepsze nawet od opon Dunlop SP Winter Response 2, czyli srebrnego medalisty testu opon zimowych 175/65 R14 ADAC.

Gdyby natomiast kierować się popularnością wśród właścicieli aut, to pod uwagę należałoby wziąć również Goodyear UltraGrip 9. To szczególnie dobre opony na naprawdę trudne warunki. Gęsta sieć lameli, jak i nowy typ bieżnika doskonale radzą sobie z obfitymi opadami i srogimi mrozami. Goodyear od lat jest synonimem wysokiej jakości w branży wulkanizacyjnej, natomiast model UltraGrip 9 stanowi swoiste nowe otwarcie znanej serii. Zupełnie nowy wzór bieżnika pozwolił na znaczące poprawienie właściwości w stosunku do poprzednika.

Do tego krótkiego zestawienia warto dodać także Barum Polaris 3. Nie są one może w Polsce bardzo popularne, ale wśród ekonomicznych modeli próżno szukać opon o lepszych osiągach.

Opony dostosowane do stylu jazdy

Na koniec przypominamy, że czytanie zestawień, poleceń i recenzji to za mało, jeśli chcesz faktycznie dokonać trafnego zakupu. Aby wydać dobrze ciężko zapracowane pieniądze, a potem czerpać przyjemność z jazdy (i cieszyć się wysokim poziomem bezpieczeństwa), należy dostosować opony zimowe do swojego stylu jazdy.

Dla jednych osób ważniejsza jest możliwość dynamicznego prowadzenia nawet na trudnej nawierzchni. Inni większą uwagę zwracają na hałas, który w przypadku opon zimowych potrafi dać się we znaki. Pamiętaj, by nie trzymać się jedynie samych rekomendacji, ale również dokładnie sprawdzić, co kryje się za poszczególnymi ocenami i miejscami w rankingach.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here