W tym wpisie prezentujemy kolejną odsłonę bardzo popularnego ogumienia zimowego – Nokian WR D4 215/65 R16. Od czasu premiery (zima 2015) opony fińskiego producenta zdobyły duże uznanie wśród polskich kierowców – na internetowych stronach motoryzacyjnych znajdziesz same  peany na ich cześć. Co wywołuje tak pozytywne opinie? Być może chodzi o kierunkowy bieżnik, który odpowiada za sprawne odprowadzanie wody i błota pośniegowego z opony. A może użytkownicy najbardziej doceniają dobre właściwości trakcyjne i stabilne prowadzenie bez względu na stan nawierzchni. Nie bez znaczenia jest niski poziom emitowanego hałasu (zaledwie 69 dB), który przekłada się na komfort odczuwalny w kabinie. Po tak zachęcającym zwiastunie z pewnością jesteś ciekaw, co jeszcze mają Ci do zaoferowania opony Nokian WR D4 w wersji 215/65 R16 102H XL.

Podstawowe informacje o oponie Nokian WR D4 215/65 R16 102H XL

Opona z serii Nokian WR D4 należy do kosztownego segmentu premium. Ponieważ jednak opisywany bieżnik wszedł na rynek już kilka lat temu, obecne ceny zaakceptuje nawet przeciętnie zarabiający Kowalski  – za jedną sztukę modelu WR D4 w rozmiarze  215/65 R16 102H XL zapłacisz od 355 do 393 zł.

O zakwalifikowaniu do klasy premium decydują także zastosowane rozwiązania techniczne i osiągi. W tej grupie możesz spodziewać się opon wykonanych z wysokiej jakości surowców i zgodnie z najbardziej zaawansowanymi technologiami – nie inaczej jest w przypadku modelu Nokian WR D4 przeznaczonego do aut osobowych, także luksusowych i wyposażonych w mocniejsze silniki.

Nokian WR D4 215/65 R16 102H XL to opona o szerokości 215 mm, profilu 139,75 mm (65% z 215) i średnicy 16 cali. Dzięki specjalnemu wzmocnieniu (oznaczenie XL) ogumienie znosi większe obciążenia niż standardowe opony w rozmiarze 215/65 R16. O ponadprzeciętnej wytrzymałości świadczą również indeksy: maksymalna prędkość do 210 km/h (oznaczenie H) oraz dopuszczalna nośność aż 850 kg (oznaczenie 102)!

Biorąc pod uwagę etykietę unijną, opona  Nokian WR D4 215/65 R16 102H XL jest lepsza nie tylko od konkurencji, ale również od… innych wariantów tego samego modelu. Inne rozmiary opony Nokian WR D4 otrzymały noty C w oporach toczenia oraz B w hamowaniu na mokrej nawierzchni. Tymczasem ten wariant wygrywa zarówno pod względem zużycia paliwa (nota B), jak i przyczepności na śliskiej drodze (nota A). Hałas zewnętrzny pozostał na niskim poziomie – opona w tym rozmiarze generuje zaledwie 69 dB. Podsumowując, rozmiar 215/65 R16 to bez wątpienia jeden z najlepszych produktów marki Nokian, wyróżniający się także na tle innych opon z tej samej serii.

Dlaczego warto zainwestować w opony Nokian WR D4 215/65 R16 102H XL?

Na podstawie oznaczeń producenta i etykiety unijnej można już stwierdzić, że masz do czynienia z wyjątkowo wytrzymałym ogumieniem (znosi obciążenie aż 850 kg). Co więcej, opony Nokian WR D4 215/65 R16 przyczyniają się do mniejszego zużycia paliwa oraz zapewniają maksymalne bezpieczeństwo podczas ulewy czy roztopów. To oczywiście nie koniec dobrych wiadomości.

Projektanci tego ogumienia zdecydowali się na kierunkowy układ bieżnika – testy i badania potwierdzają, że ten rodzaj rzeźby najlepiej chroni przed aquaplaningiem. W dodatku każdy element bieżnika (bloki, żebro centralne, barki) został wyposażony w zoptymalizowane lamele. To nacięcia o różnym kształcie, głębokości i długości, dzięki którym każdy cm2 bieżnika jeszcze lepiej spełnia swoją funkcję. Podstawowym zadaniem lameli jest zachowanie bardzo dobrej przyczepności na zróżnicowanej nawierzchni. Nie ma znaczenia czy jedziesz po zlodowaciałym asfalcie, wyjeżdżasz ze śnieżnej zaspy czy ruszasz z błota pośniegowego na światłach – opony Nokian WR D4 wyprowadzą Cię bezpiecznie z każdej sytuacji.

Ogumienie nie zawiedzie Cię także podczas dynamicznej jazdy i pokonywania ostrych zakrętów, o doskonałą kierowalność dbają m.in. komputerowo zaprojektowane żebro centralne otoczone trójsegmentowanymi blokami tworzącymi zarys litery V.

Przy wyborze surowca projektanci użyli specjalnej mieszanki kauczuku, krzemionki i oleju rzepakowego – taki skład zapewnia niskie opory toczenia, co prowadzi do obniżenia wydatków na paliwa i ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Dzięki zastosowaniu dodatków opona zimowa jest również bardziej odporna na ścieranie, a przez to bardziej ekonomiczna w użytkowaniu.

Znakomite osiągi opony Nokian WR D4 zostały potwierdzone przez największe magazyny i organizacje motoryzacyjne. Model ten wielokrotnie zajmował podium w kategorii najlepsze opony zimowe. W roku 2015 opony zdobyły pierwsze miejsca w testach przygotowanych przez Auto Bild Belarus oraz Auto Centre. Rok później model ten zajął drugie miejsca w testach Auto Motor Und Sport i Auto Express, a także trzecie miejsce w teście ADAC. W 2018 roku model Nokian WR D4 trafił na drugie miejsce w teście ACE oraz na trzecią pozycję w teście Auto, Motor Und Sport.

Podsumowując, jeśli szukasz opon dobrze przygotowanych na polską zimę, nie mogłeś trafić lepiej. A jeśli oprócz bezpieczeństwa cenisz również komfort jazdy i zależy Ci na domowym budżecie, ogumienie Nokian WR D4 spełni Twoje wymagania z nawiązką.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here