O ile osoby poruszające się głównie po dużym mieście nie muszą wymagać „cudów” od opon zimowych, o tyle kierowcy pokonujący spore odległości na zróżnicowanej trasie powinni skrupulatnie sprawdzać właściwości ogumienia. Osoby te często mają do czynienia ze zmiennymi warunkami pogodowymi – wyjeżdżają rankiem przy kilkustopniowym mrozie, w ciągu dnia pokonują nieodśnieżone drogi, a po południu walczą z gwałtownymi roztopami. Jeśli i Ty jesteś narażony zimowe kaprysy, nie możesz poprzestać na ekonomicznym ogumieniu, które sprawdza się głównie w mieście. Odpowiedzią na Twoje potrzeby są fińskie opony zimowe Nokian WR D4. Jakie oferują właściwości i komu je polecamy?

Nokian WR D4 225/45 R17 94H XL – oznaczenia i etykieta unijna

Wpis ten dotyczy opony o następujących wymiarach: szerokość 225 mm, profil 101,24 mm (45% z 225) i średnica 17 cali. Indeksy 94H wyznaczają kolejno: maksymalne obciążenie 670 kg oraz maksymalną prędkość 210 km/h. Wzmocniona konstrukcja (XL) sprawia, że opona znosi większe obciążenia niż typowe ogumienie w tym rozmiarze.

Model Nokian WR D4 225/45 R17 94H XL należy oczywiście do segmentu premium, a więc kosztuje nieco więcej niż opony średniej klasy – za komplet w tym rozmiarze zapłacisz od 1750 – 2000 zł. Jednocześnie możesz spodziewać się ponadprzeciętnych osiągów potwierdzonych między innymi przez etykietę unijną. Opony zimowe Nokian WR D4 225/45 R17 94H XL zapewniają: najkrótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni (nota „A”), niskie spalanie (nota „C” dla oporów toczenia) oraz cichą i komfortową jazdę (69 dB hałasu zewnętrznego). Czy można znaleźć inne opony zimowe o podobnych parametrach? Być może, ale z pewnością będą droższe od Nokian WR D4, które od czasu premiery (2015 r.) zdecydowanie wygrywają w rankingach popularności wśród polskich kierowców.

Komu polecamy opony Nokian WR D4?

Nokian WR D4 to bieżnik kierunkowy, w którym bloki tworzą zarys litery „V”. Taka rzeźba ułatwia odprowadzania wody i według specjalistów motoryzacji, najlepiej przeciwdziała aquaplaningowi. Wprawdzie kierunkowy bieżnik to dobrze znana technologia, jednak producenci tego modelu zaskakują kilkoma ciekawymi rozwiązaniami.

Jeśli oczekujesz od opony bardzo dobrej kierowalności w trudnych warunkach, model Nokian WR D4 z pewnością pozwoli Ci na precyzyjne prowadzenie auta na nawierzchni pokrytej śniegiem, zimowym błotem, wodą, a nawet lodem. Wzorowe zachowanie opony to zasługa masywnego żebra centralnego, które wyposażono w miejscowe nacięcia i lamele.

Pokonujesz spore odległości i lubisz dynamiczną jazdę? W takim razie zapewne szukasz bieżnika, który zagwarantuje Ci maksymalną przyczepność niezależnie od warunków. Wybór opon Nokian WR D4 to dobra inwestycja w bezpieczeństwo. W tym modelu każdy blok i każda lamela mają indywidualnie zaprojektowany kształt, aby ułatwić kierowcy pokonywanie zakrętów podczas ulewy, ruszanie na światłach na błocie pośniegowym czy manewrowanie na pokrytym lodem parkingu.

Szukasz opon, które ograniczają zużycie paliwa i jednocześnie nie hałasują? Ogumienie Nokian WR D4 wyprodukowano z mieszanki kauczuku, krzemionki i oleju rzepakowego. Uzyskana masa charakteryzuje się niskimi oporami toczenia (co przekłada się na zużycie paliwa) oraz świetną przyczepnością na ośnieżonej i mokrej nawierzchni. Z kolei opinie kierowców potwierdzają niebywały komfort użytkowania fińskiego bieżnika, który nie hałasuje nawet przy prędkościach autostradowych i pod tym względem dorównuje oponom letnim klasy premium.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here