Mówi się, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Podobne zdanie można mieć także o oponach całorocznych – w lecie zużywają się zbyt szybko, a w zimie nie zapewniają pełnego bezpieczeństwa. Jednak nie można mieć wysokich wymagań tam, gdzie najbardziej liczy się ekonomia. Ale czy na pewno? Twórca Michelin CrossClimate+ udowadnia, że może być inaczej. Można kupić świetne opony uniwersalne, które równie dobrze sprawdzają się na suchej nawierzchni, jak i w pośniegowej brei czy na śliskiej „szklance”.
Michelin CrossClimate+ to nowoczesna odsłona opon całorocznych
Opony całoroczne (czy też „uniwersalne”) do tej pory były odpowiedzią na potrzeby konsumentów, którzy nie mają miejsca na przechowywanie drugiego kompletu ogumienia albo chcą na nim zaoszczędzić. Jednak na tej ekonomii można dosłownie „przejechać się” w negatywnym tego słowa znaczeniu. W lecie takie opony generowały zbyt dużo hałasu, a ich bieżnik już po jednym sezonie był w opłakanym stanie. Z kolei zimą nie gwarantowały dobrej przyczepności na oblodzonej czy mokrej nawierzchni.
Ale Michelin CrossClimate+ nie są zwykłymi oponami całorocznymi! Tak naprawdę to opony letnie, które uzyskały homologację zimową oznaczoną symbolem trzech szczytów górskich i śnieżynki (3PMSF, 3-Peak Mountain with Snow Flake). Poprzednia generacja tego ogumienia (CrossClimate) była pierwszym wynalazkiem tego typu, a zarazem kolejną rewolucją branży oponiarskiej.
Co odróżnia ten patent od opon całorocznych? Otóż dzieło Michelina ma typowo letni bieżnik, ale jest odpowiednio przystosowane do trudnych warunków panujących od późnej jesieni do wczesnej wiosny. Opony CrossClimate+ są także optymalnym rozwiązaniem na porę przejściową, gdy wyjeżdżasz rankiem z domu przy -2, a wracasz przy +20°C.
Opony Michelin CrossClimate+: trwałość i bezpieczeństwo klasy premium
Większość kierowców traktuje opony całoroczne z pewną podejrzliwością, czemu nie sposób się dziwić. Niby korzystasz z jednego kompletu ogumienia przez cały rok, ale bieżnik zużywa się w drastycznym tempie, zatem oszczędności mogą być tylko pozorne.
Inaczej jest w przypadku CrossClimate+. Dzięki zastosowaniu letniego bieżnika o dużej sztywności opona CC+ oferuje dłuższą żywotność od Michelin Energy Saver+ i aż o 25% przewyższa średnią trwałość innych opon całorocznych klasy premium.
Jednak wytrzymałość bieżnika to tylko jeden z wielu atutów tego ogumienia. Michelin CrossClimate+ zadba o Twoje poczucie bezpieczeństwa w każdych warunkach. Podsumujmy:
- specjalna mieszanka gumy nadaje oponie dużą elastyczność, co przekłada się na doskonałą przyczepność na każdej nawierzchni;
- nietypowe rowki na bieżniku w kształcie V ułatwiają przemieszczanie się po śniegu;
- ścięte krawędzie klocków bieżnika zwiększają skuteczność hamowania na suchej nawierzchni;
- lamele 3D przechodzące przez całą głębokość klocków bieżnika usprawniają trakcję w zimie i hamowanie w lecie;
- kanały wyżłobione w bieżniku zapewniają bardzo dobrą przyczepność na ośnieżonej drodze pomimo zużycia opony.
Jesteś zainteresowany oponami Michelin Cross Climate+? W takim razie mamy dla Ciebie dodatkowe informacje. Ogumienie produkowane jest w wielu rozmiarach od 175/65 R15 do 235/50 R18, przy czym niemal każdy rozmiar jest oznaczony jako XL (poza 195/65 R15 91H oraz 205/55 R16 91H) – czyli są to opony o podwyższonej nośności w porównaniu do innych z tego rozmiaru.
Opony uzyskały ocenę B w kategorii zachowanie na mokrej nawierzchni oraz noty B i C (w zależności od rozmiaru) w analizie parametru zużycia paliwa. CrossClimate+ mile zaskoczą Cię również niskim poziomem hałasu słyszalnego na zewnątrz – generują dźwięki o natężeniu jedynie 68/69 dB.