W naszym kraju zima raz daje popalić, innym razem zaskakuje niemal wiosennymi temperaturami. Święta bez mrozu i śniegu to już niemal standard, świadczący o nieuchronnym ocieplaniu klimatu. Prawdziwie zimową atmosferę można odczuć dopiero na przełomie stycznia i lutego. W tym okresie zwykle drogowcy walczą z intensywnymi opadami śniegu, a kierowcy usiłują zachować stabilny tor jazdy na grubej warstwie „szklanki”. Marzec to z reguły czas wielkich roztopów, zmiennych temperatur i… niebezpiecznego slushplaningu (poślizg na błocie pośniegowym). Przy takich warunkach wybór opon zimowych nigdy nie jest łatwy, zwłaszcza jeśli masz ograniczony budżet. Odpowiedzią na Twoje potrzeby może być ogumienie Dębica Frigo 2, które bez wątpienia należy do najlepszych w swojej klasie. Mimo niskiej ceny opony te zachwycają dopracowaną rzeźbą bieżnika i nieprzeciętnymi osiągami. Dlatego na naszym blogu nie mogło zabraknąć gruntownej analizy tego modelu – tym razem prezentujemy wariant Dębica Frigo 2 185/65 R15 88T.

Dębica Frigo 2 185/65 R15 88T – podstawowe informacje

Projektant modelu Dębica Frigo 2 przewidział zastosowanie opony w samochodach osobowych klasy kompaktowej, miejskiej i średniej. W serii Frigo 2 znajdziesz również ogumienie przeznaczone do samochodów typu SUV, niewielkich ciężarówek oraz aut dostawczych.

Oznaczenia opony Dębica Frigo 2 185/65 R15 88T należy czytać następująco:

  • szerokość 185 mm
  • profil 65% x 185 mm = 120,25 mm
  • średnica 15 cali
  • R – opona radialna
  • indeks nośności 88 – maksymalne dopuszczalne obciążenie do 560 kg na oponę
  • indeks prędkości T – maksymalna prędkość do 190 km/h

Jak na zimówki z kierunkowym bieżnikiem, opony zapewniają bardzo cichą i komfortową jazdę – wg etykiety unijnej wariant Frigo 2 185/65 R15 88T wydaje dźwięki o natężeniu zaledwie 68 dB. Ogumienie prezentuje się bardzo dobrze również w kategorii hamowanie na mokrej nawierzchni, za którą otrzymał notę „C” (skala ocen od A do G). Model Frigo 2 wypada dość słabo jedynie pod względem oporów toczenia – klasa „E” nie gwarantuje niższych wydatków na stacji benzynowej.

Dębica Frigo 2 – opinie polskich kierowców

Opony zimowe Dębica Frigo 2 trafiły na rynek przed sezonem zimowym 2010 roku. Choć od tej pory minęło sporo czasu i powstało wiele bardziej zaawansowanych technologicznie modeli, bieżnik ten nadal zajmuje wysokie pozycje w rankingach sprzedaży. Na ich temat znajdziesz tysiące wiarygodnych opinii zamieszczonych przez kierowców przemierzających zarówno typowo miejskie, jak i dalekobieżne trasy.

Zdecydowana większość konsumentów uważa model Dębica Frigo 2 za godny polecenia, przyznając mu ocenę od 4 do 6 w 6-punktowej skali. Według kierowców opony te są bezkonkurencyjne jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości – jedna opona Dębica Frigo w rozmiarze 2 185/65 R15 88T kosztuje od 150 do 190 zł brutto za sztukę. Za niecałe 800 zł można więc wyposażyć samochód w ogumienie, które znakomicie sobie radzi z nieodśnieżonymi drogami i śliskim błotem pośniegowym.

O znakomite właściwości trakcyjne na zimowej nawierzchni dbają zoptymalizowane bloki gęsto ponacinane lamelami. Kierowcy twierdzą, że opony te dosłownie „wgryzają się” w śnieg, co zapobiega ugrzęźnięciu na zasypanym parkingu czy problemom z pokonywaniem stromego podjazdu.

W modelu Dębica Frigo 2 zdecydowano się na kierunkowy układ rowków obwodowych i poprzecznych, dzięki czemu woda i błoto pośniegowe nie kumulują się w oponie i szybko z niej spływają.

Na uwagę zasługuje również specjalna mieszanka gumowa zastosowana w oponach Dębica Frigo 2. Opinie konsumentów potwierdzają wysoką jakość użytego materiału – bieżnik zachowuje elastyczność w niskich temperaturach, dzięki czemu opona ma stały kontakt z nawierzchnią w trudnych warunkach. Użytkownicy donoszą, że pomimo swej miękkości guma ściera się bardzo wolno i równomiernie. Zauważalną zaletą jest również „cichy” bieżnik, który pozwala na komfortową jazdę i skutecznie tłumi nierówności.

Choć opony zimowe Dębica Frigo 2 należą do klasy budżetowej, spokojnie można je polecić także bardziej wymagającym konsumentom. Model ten zachwalają nawet ci kierowcy, którzy poruszają się po trudnym górskim terenie i  lubią ostrzejsze rajdy po śniegu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here