Nie ma wątpliwości co do tego, że przekładnie są jednym z podstawowych podzespołów aplikacji przemysłowych. Wynika to oczywiście z przeznaczenia przekładni, którym jest zmiana prędkości i momentów obrotowych przekazywanych z silnika do napędzanego układu. Jedną z uniwersalnych i zarazem najczęściej wykorzystywanych przekładni jest ta o nazwie planetarna. Jak wygląda jej budowa i gdzie można ją zastosować? O tym poniżej.
Budowa przekładni planetarnej – czyli?
Przekładnia planetarna składa się z dwóch współśrodkowych kół zębatych. Pierwszym jest koło słoneczne zwane również centralnym posiadające uzębienie zewnętrzne. Drugim koło pierścieniowe zwane koronowym, które ma uzębienie wewnętrzne. Między tymi kołami umieszczone są koła planetarne, które są połączone jarzmem. Koła te wykonują obrót, każde wokół własnej osi, a wszystkie razem obiegają oś całego mechanizmu. To co zostało opisane może przywodzić na myśl krążenie planet w układzie słonecznym. Właśnie z tego względu przekładnia została nazwana planetarną.
Przekładnie planetarne – uniwersalność
Należy tutaj zaznaczyć, że budowa przekładni planetarnej nie jest zawsze taka sama. Nie różni się podstawą, która została opisana powyżej. Różna jest natomiast ilość kół planetarnych. Uwarunkowane jest to tym, że ze wzrostem liczby przełożeń rośnie rozkład obciążenia. W efekcie uzyskuje się coraz większy moment obrotowy. W momencie gdy zostanie zwiększona liczba zazębień zębów, zmniejszy się siła toczenia.
Budowa przekładni planetarnej a jej zakup
Opisywane przekładnie planetarne dzięki swojej specyfikacji są niezwykle wydajne, a przy tym kompaktowe. Właśnie z tego względu stale rośnie nimi zainteresowanie. Dostępne są między innymi w https://motovario.com.pl/. Warto skorzystać z ich oferty, ponieważ znajdują się w niej wyłącznie sprawdzone rozwiązania. Dodatkowo, co niezwykle cenne, zyskuje się możliwość współpracy z inżynierami, którzy precyzyjnie dobiorą rodzaj przekładni planetarnej do wymogów aplikacji.