Doskonała przyczepność, komfort podróżowania i wytrzymałość – to trzy podstawowe cechy, jakich kierowcy szukają w ogumieniu zimowym. I niestety, na ogół nie oczekują tych zalet po oponach made in China, które słyną raczej z niskiej jakości (adekwatnej do ceny). Znaleźliśmy jednak chlubny wyjątek wśród dalekowschodnich bieżników – opony Nexen Winguard Sport 2 to południowokoreańskie  zimówki o znakomitych parametrach, które wyraźnie odżegnują się od stereotypu tandetnej „chińszczyzny”. Co sprawia, że warto rozważyć ich zakup przed nadchodzącym sezonem zimowym?

Nexen Winguard Sport 2 – mocne opony do szybkich samochodów

Jak podpowiada nazwa, zimówki Winguard Sport 2 spełniają wymagania segmentu UHP. Oznacza to, że nadają się do zastosowania w samochodach o dużej masie i mocnym silniku. Sportowy charakter tego modelu widać chociażby po tabeli rozmiarów. Opony oferowane przez Nexena są szerokie (od 205 do 275 mm) i pasują na większe felgi (od 17 do 20 cali). Ponieważ opony UHP narażone są na znaczne przeciążenia, każdy wariant posiada wzmocnioną konstrukcję oznaczoną skrótem XL. Największe modele z tej serii (275/40 R20) wytrzymują obciążenie do 950 kg na oponę (indeks 106) i mogą jechać z prędkością nawet 270 km/h (indeks W).

Jakie rozwiązania zastosowano w modelu Winguard Sport 2?

Zła sława chińskich opon bierze się z przestarzałych technologii i słabych materiałów stosowanych przez tamtejszych producentów. Tymczasem konstruktorzy koreańskiego modelu Nexen Winguard Sport 2 nie oszczędzali ani na materiałach, ani na metodzie produkcji. W rezultacie udało się uzyskać zimówki spełniające nie tylko wysokie europejskie standardy, ale również specyficzne wymagania właścicieli aut o mocnym silniku.

Projektanci bieżnika Winguard Sport 2 postawili na klasyczny – a zarazem dość agresywny w formie – wzór „jodełki”. Poprzeczne rowki schodzą się w centralnej części pod ostrym kątem, co ułatwia „wyrzucanie” wody, zanieczyszczeń i błota z powierzchni opony. W rezultacie samochód nie ma tendencji do wpadania w poślizg na mokrej nawierzchni, a nagłe hamowanie w deszczu nie sprawia większych problemów. Co ciekawe, zamiast standardowych rowków konstruktorzy zastosowali zygzakowate, które szybciej odprowadzają wodę. System wspomagają pionowe kanaliki na bocznych blokach, dzięki którym samochód nie traci przyczepności podczas pokonywania zakrętów w trudnych warunkach.

Opony Nexen Winguard Sport 2 zostały również wyposażone w trójwymiarowe lamele na blokach. To rozwiązanie powszechnie stosowane w droższych produktach znanych marek, które odpowiada za kontrolę trakcji na ośnieżonej i oblodzonej drodze. Dodatkowo projektanci zastosowali tu specjalny rowek blokujący, dzięki czemu bieżnik wręcz „wgryza się” w śnieg.

Kolejnym wartym uwagi rozwiązaniem, które przybliża opony Winguard Sport 2 do zachodnich modeli, jest zoptymalizowana mieszanka gumowa. Nowoczesne surowce polimerowe (m.in. drobnocząstkowy nanosilikon) i zaawansowany proces produkcji doprowadziły do powstania opon o dużej elastyczności, które nie twardnieją w niskich temperaturach. W rezultacie samochód nie traci kontaktu z nawierzchnią, niezależnie od prędkości i wysokości słupka rtęci.

Czym bieżnik Sport 2 różni się od poprzednika?

Zgodnie z nazwą mamy do czynienia z drugą generacją kolekcji Nexen Winguard Sport. W porównaniu do przednika nowy model został wyposażony w bardziej skomplikowany wzór bieżnika – dzięki zwiększeniu liczby bloków o 17% uzyskano lepszą trakcję. Tym razem konstruktorzy zadbali też o wzmocnienie konstrukcji, przez co opona lepiej sobie radzi z dużą prędkością i większym obciążeniem, a jednocześnie jest bardziej odporna na uszkodzenia mechaniczne. Model z 2017 roku zapewnia również bardziej stabilną jazdę w trudnych warunkach, co jest szczególnie ważne zwłaszcza przy masywnym samochodzie.

Nexen Winguard Sport 2 – cena i parametry

Opony zimowe UHP w cenie ok. 1200 zł za cały komplet? Tak, to możliwe! Najtańszy wariant modelu Winguard Sport 2 kosztuje ok. 280 zł, najdroższe rozmiary – od 530 do 590 zł za sztukę. Ale czy od budżetowego ogumienia można spodziewać się nadzwyczajnych osiągów? Biorąc pod uwagę tylko etykietę unijną, bieżnik ten można śmiało zakwalifikować do produktów średniego segmentu. Droga hamowania na poziomie klasy B/C i natężenie hałasu w wysokości 69-72 dB – to dość niezwykłe wyniki jak na opony made in China. Jedyny „zgrzyt” to słaba nota za opory toczenia (E), jednak niska cena może nieco rekompensować późniejsze wydatki na paliwo.

Aż 90% osób korzystających z zimówek Nexen Winguard Sport 2 chętnie kupi je ponownie. Użytkownicy najwyżej oceniają m.in. tempo zużycia bieżnika oraz przyczepność na suchej nawierzchni. Za zachowanie na mokrej i ośnieżonej nawierzchni opony otrzymały odpowiednio 8 i 8.1 punktów na 10 możliwych. Równie wysoko oceniono komfort jazdy, jak również stosunek ceny do jakości. Najniższe noty przypadły oponie za zużycie paliwa oraz przyczepność na lodzie.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here