Kilka wpisów temu nasi czytelnicy mieli okazję poznać najważniejsze właściwości zimowego bieżnika klasy średniej, Falken Eurowinter HS449. Dziś chcemy przedstawić najnowszą odsłonę tego ogumienia – Falken Eurowinter HS01. Kolejne dzieło „sokoła” (Falken to niemiecka nazwa tego drapieżnego ptaka) powstało w 2017 roku i już zdążyło zyskać opinię znakomitego w swojej klasie. Czego możesz spodziewać się po tym modelu? Czym różni się od poprzednika? Poznaj technologie i parametry techniczne opon zimowych Eurowinter HS01.

Falken Eurowinter HS01 – oferta

Japoński producent nie zawodzi pod względem ilości dostępnych wielkości – masz do wyboru kilkadziesiąt rozmiarów opon o szerokości od 145 do 285 mm, pasujących do felg o średnicy od 13 do 20 cali. Kierowcy mający szczególne wymagania względem wytrzymałości, mają do dyspozycji sporo wariantów o podwyższonej nośności (XL) i z rantem ochronnym na felgę (MFS).

Najmocniejsze modele z tej serii zostały oznaczone indeksem nośności 105, czyli są w stanie wytrzymać obciążenie do 925 kg na oponę. Najbardziej trwałe pod względem prędkości są egzemplarze oznaczone indeksami V i W, na których można jechać odpowiednio do 240 i 270 kilometrów na godzinę.

Opony Falken Eurowinter HS01 są objęte dość przeciętną gwarancją – producent umożliwia reklamowanie wad fabrycznych do 2 lat od daty zakupu. Po pozytywnym rozpatrzeniu roszczenia klient może otrzymać nową oponę lub zwrot pieniędzy pomniejszony o stopień zużycia bieżnika.

Rozwiązania technologiczne

Podobnie jak w poprzedniej odsłonie serii Eurowinter HS, tak również w najnowszym modelu zastosowano bieżnik kierunkowy. Jednak w porównaniu do poprzednika rzeźba została unowocześniona – wzór rowków jest bardziej wyrazisty i zbliżony do klasycznej „jodełki”. W każdym razie, kierunkowy układ bloków sprzyja szybkiemu pozbywaniu się wody i błota pośniegowego z opony. Ta cecha chroni kierowcę przed niebezpiecznym poślizgiem oraz ułatwia hamowanie na mokrej drodze.

Działanie zimowego bieżnika Eurowinter HS01 wspiera technologia Miura-Ori– tak nazwano unikalne kanaliki 3D, które usprawniają ruszanie na śniegu, poprawiają stabilność prowadzenia oraz umożliwiają nagłe zahamowanie bez utraty panowania nad autem.

W najnowszych oponach Falkena konstruktorzy zdecydowali się na usztywnienie bloków  – dzięki temu zabiegowi zredukowano opory toczenia, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa. W efekcie uzyskano opony tańsze w eksploatacji i łagodniejsze dla środowiska.

Gumową warstwę w oponach Falken Eurowinter HS01 tworzy mieszanka na bazie krzemionki 4D Nano Design. Skład opracowany na podstawie analizy struktury molekularnej opon zapewnia szereg korzyści dla użytkownika – od większej wytrzymałości, przez niższe zużycie paliwa, aż po lepszą przyczepność w niskich temperaturach i na mokrej drodze.

Eurowinter HS01 vs Eurowinter HS449 – który model wybrać?

Jeśli zastanawiasz się nad wyżej wymienionymi zimówkami, nie podejmuj decyzji jedynie w oparciu  o koszty zakupu. Co ciekawe, nowszy model może okazać się tańszy – duży internetowy sklep z oponami proponuje cały komplet w rozmiarze 205/55 R16 91H w promocyjnej cenie 1024 zł. Za ten sam wariant w serii HS449 trzeba zapłacić ok. 1130 zł. Ale czy „świeża” generacja okaże się lepsza również pod względem osiągów?

Po wprowadzeniu kilku nowoczesnych rozwiązań opony Falken Eurowinter HS001 zapewniają o 5% bardziej stabilne prowadzenie na śniegu i mokrej nawierzchni. Z kolei odporność na niekontrolowany poślizg na wodzie (aquaplaning) wzrosła aż o 10%. Potwierdzeniem lepszych właściwości jest etykieta unijna – w kategorii droga hamowania na mokrej drodze nowszy model uzyskał bardzo dobrą ocenę „B” (poprzednik: „C”).

Przewagę nad starszymi generacjami serii Eurowinter HS zapewnia również nowocześniejsza mieszanka gumowa i lepsza konstrukcja wewnętrzna. W efekcie nowe opony są o 15% bardziej odporne na nierównomierne ścieranie bieżnika oraz wykazują mniejsze opory toczenia (pod tym względem HS01 zakwalifikowano do klasy „E”, zaś poprzednie do „F”).

Jeśli chodzi o komfort podróżowania, obie zimówki hałasują na podobnym poziomie: Falken HS001 emitują dźwięki o natężeniu 70 dB, natomiast starsze są nieco cichsze (69 dB).

Obie opony zbierają najsłabsze noty za zużycie paliwa i stosunek jakości do ceny, niemniej ze względu na bardzo dobrą przyczepność ocena końcowa w obu przypadkach jest równie wysoka. Musisz zatem podjąć decyzję, czy wolisz starszy model cieszący się znakomitymi opiniami wśród setek kierowców, czy chcesz wypróbować nowocześniejszą technologię.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here