Marki Kleber nie trzeba przedstawiać polskim kierowcom – liczba opinii o oponach promowanych wizerunkiem psa rasy bokser świadczy o mocnej pozycji tego producenta w naszym kraju. Firma przyzwyczaiła nas do wysokiej jakości produktów dostępnych w atrakcyjnej cenie, dzięki czemu niemal „w ciemno” ufamy każdemu nowemu modelowi. Nie inaczej jest z kolejną kleberowską świeżynką – Kleber Krisalp HP3, która od 2016 roku zdążyła wyrobić sobie opinię jednej z najlepszych zimówek klasy średniej. Pozytywne recenzje kierowców potwierdzają profesjonalne testy ogumienia – model ten ma na swoim koncie kilka ładnych osiągnięć. Zachęcające wyniki bynajmniej nie zaskakują, w końcu marka korzysta z myśli technologicznej koncernu Michelin i ma w swoim portfolio głównie bardzo udane produkcje. Czym nowy model różni się od swojego poprzednika, Kleber Krisalp HP2? Jakie rozwiązania tym razem proponuje żywiołowy bokser?

Technologie wykorzystane w oponach Kleber Krisalp HP3

Bieżnik kierunkowy na wzór litery V to obecnie standardowe rozwiązanie stosowane w oponach zimowych. Również francuski producent postawił na tę sprawdzoną technologię, dzięki której prezentowany model radzi sobie bez zarzutu na drodze pokrytej wodą czy śliskim błotem pośniegowym. Eliminowanie zjawiska aquaplaningu wspierają dodatkowe rynienki „Tobbogan”, które przyspieszają zrzucanie wody i śniegu z powierzchni opony.

Każdy wypukły element bieżnika opon Kleber Krisalp HP3 wzbogacają gęsto rozsiane lamele o zróżnicowanych kształtach. Dzięki zoptymalizowaniu nacięć ogumienie skutecznie „wgryza się” w śnieg (niczym bokser) i nie traci kontaktu z oblodzoną nawierzchnią. Tym sposobem możesz liczyć na sprawne ruszanie na śliskiej drodze czy bezproblemowy przejazd przez nieodśnieżoną ulicę.

Opony zimowe Kleber Krisalp HP3 wyróżniają nawet składniki zastosowane do produkcji gumy. Dzięki dodatkowi elastomerów funkcjonalnych bieżnik nie traci sprężystości w ekstremalnych temperaturach, co zapewnia dobrą przyczepność ogumienia podczas trudnych warunków atmosferycznych. Tym samym nie musisz obawiać się wpadnięcia w poślizg podczas pokonywania zakrętów czy wykonywania energicznych manewrów, nawet pomimo siarczystego mrozu. A ponieważ ulepszona mieszanka gumowa cechuje się niższą masą, również opory toczenia uległy ograniczeniu – ten efekt można zauważyć po bardziej ekonomicznym zużyciu paliwa.

Testy i etykieta unijna

Jak wspomnieliśmy na początku, nowe zimówki Klebera doczekały się kilku znaczących osiągnięć. W latach 2017-2018 opony zdobyły zaszczytne trzecie miejsce w testach:

  • ADAC dla rozmiaru 195/65 R15 (nota dobra)
  • Auto Zeitung dla rozmiaru 195/65 R15 (nota dobra)
  • TCS dla rozmiaru 195/65 R15 (nota szczególnie polecana)
  • ÖAMTC dla rozmiaru 195/65 R15 (nota szczególnie polecana)
  • Auto Bild dla rozmiaru 195/65 R15 (nota wzorowa)
  • Auto Bild Sportcars dla rozmiaru 245/45 R18 (nota wzorowa)

Równie zachęcająco wyglądają wyniki pomiarów niezbędnych do wyznaczenia etykiet unijnych. Można z nich wywnioskować, że opony zimowe Kleber Krisalp HP3 należą do niezwykle cichych, gdyż emitują zaledwie 68-69 dB. Ta zaleta niewątpliwie ucieszy tych kierowców, którzy do tej pory korzystali z opon premium i obawiają się pogorszenia komfortu podróżowania po zakupie tańszego ogumienia.

Jeśli zależy Ci na niższym spalaniu paliwa, musisz wziąć pod uwagę dość zróżnicowane wyniki w kategorii opory toczenia. Przykładowo, Kleber Krisalp HP3 w rozmiarze 216/60 R16 to oszczędna opona zakwalifikowana do wysokiej klasy „B”, jednak wiele innych modeli uzyskało słabsze wyniki zasługujące na niską ocenę „E”. Niemniej większość wariantów zapewnia ekonomiczną eksploatację na poziomie klasy „C”.

Niewątpliwie największym atutem modelu Kleber Krisalp HP3 jest znaczne skrócenie drogi hamowania na mokrej nawierzchni. Wystarczy rzucić okiem na tabelę z rozmiarami, aby uwierzyć obietnicom producenta. Niezależnie od rozmiaru opona zapewnia wysoki bezpieczeństwa na poziomie klasy „B”. Pod tym względem ogumienie Klebera prezentuje się równie dobrze (a nierzadko lepiej) jak droższe opony z segmentu premium.

Kleber Krisalp HP3 a poprzednia generacja

Nowa wersja sprawdzonego modelu Kleber Krisalp HP2 różni się ulepszonym składem, co w efekcie skróciło drogę hamowania na oblodzonej nawierzchni o 1 metr.

Znacznej poprawie uległo zachowanie opony na mokrej drodze – po wprowadzeniu innowacji droga hamowania jest krótsza o 2,2 m, a ryzyko aquaplaningu zmniejszyło się o 15% (13% na zakrętach).

Spore różnice widać w budowie bieżnika – opony Kleber Krisalp HP3 mają bardziej „agresywną” rzeźbę, z gęściej rozmieszczonymi rowkami i węższymi blokami.

Kleber Krisalp HP3 – oferta

Jak przystało na opony średniej klasy, zakup tego modelu nie wymaga szczególnego zapożyczania – za cały komplet w rozmiarze 205/55 R16 91H zapłacisz niespełna 1000 zł. Szersze opony kosztują w granicach 480 zł – 670 zł za sztukę, najwęższe kupisz już za 220 zł. Wśród produktów tej kolekcji znajdziesz opony typu XL, z których najmocniejsze wytrzymują prędkość do 240 km/h i obciążenie aż 800 kg. Dużym ukłonem w stronę konsumenta jest wieloletnia gwarancja – model Kleber Krisalp HP3 możesz zareklamować nawet do 10 lat od daty produkcji, przy czym jeśli stwierdzisz wadę w okresie do dwóch lat, wówczas otrzymasz całkowity zwrot kosztów zakupu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here