Opony klasy budżetowej proponuje się tym kierowcom, którzy oceniają swój styl jazdy na spokojny i pokonują nie więcej niż 5 tys. km rocznie. Dedykowane są przede wszystkim  mieszkańcom miast, którzy nie muszą walczyć z zalegającymi zaspami, nieodśnieżonymi parkingami czy śliskimi stromymi podjazdami. Po opony budżetowe sięgają również osoby szukające tanich (niekoniecznie markowych) rozwiązań. Jeśli i Ty zaliczasz się do którejś z powyższych kategorii kierowców, być może poznałeś już ekonomiczne zimówki Viking SnowTech 2. Ta nazwa nic Ci nie mówi? W takim razie zapraszamy do przeczytania naszego wpisu, w którym przybliżamy właśnie ten model opon.

Co to za marka?

Tanie opony – zupełnie niesłusznie zresztą – często nasuwają skojarzenia z chińską produkcją, co oczywiście nie zapewnia im dobrej prasy. Wystarczy chociażby wspomnieć tak udane (nie-chińskie) modele jak Dębica Frigo 2 czy Sava Intensa UHP 2, opisywane wcześniej na naszym blogu. Nie inaczej jest w przypadku opon zimowych Viking SnowTech 2 – to kolekcja należąca do portfolio norweskiej firmy Viking Tires, której początki sięgają 1906 roku. Pierwotne przedsiębiorstwo – Viking Gummivarefabrik – założył Peter Mathlas Olsen, który zaczął od… branży obuwniczej. Zanim z fabryki wyjechały pierwsze opony, do podstawowych produktów firmy należały gumowe kalosze, obcasy i podeszwy do butów. Po kilkunastu latach przedsiębiorstwo zmieniło markę na Askim Gummifabrik (nazwa Viking pozostała), a w kolejnych dekadach stopniowo rozszerzało produkcję o inne wyroby gumowe – węże i przewody, części do maszyn, odzież przeciwdeszczową. Pierwsze opony sygnowane logo Viking powstały w 1931 roku, zaś w latach 60. firma wprowadziła do swojego asortymentu opony radialne, które zaczęto wykorzystywać w fabrykach  Forda, Opla, Volvo i Volkswagena. Ze względu na rosnące zapotrzebowanie rynku przedsiębiorstwo wyodrębniło produkcję opon, tworząc nową linię Viking Tires. Od 1992 roku marka wchodzi w skład koncernu Continental, co zaowocowało powstaniem znakomitej serii opon Viking Pro-Tech. Obecnie z taśmy produkcyjnej norwesko-niemieckiej fabryki schodzi milion opon rocznie.

Opony zimowe Viking SnowTech 2 – oferta

Obecnie portfolio tej kolekcji prezentuje się dość skromnie – w sprzedaży znajdziesz ok. trzydziestu wariantów modeli w rozmiarze od 145/70 R13 do 235/65 R17. Wśród dostępnych produktów możesz trafić na opony wzmacniane (XL), z rantem ochronnym na feldze (FR) oraz przeznaczone do samochodów o nieco większych wymaganiach (SUV). Te ostatnie charakteryzują się wysokimi indeksami nośności (nawet 1000 kg na oponę) i prędkości (do 210 km/h). Co rzadkie wśród opon klasy budżetowej, model Viking SnowTech jest objęty aż 5-letnią gwarancją. Jeśli postanowisz zareklamować swoje opony przed upływem 2 lat od daty produkcji, w razie pozytywnego rozpatrzenia możesz liczyć na pełny zwrot kosztów zakupu lub wymianę opon. Po upływie tego czasu producent zwraca koszty uwzględniając stopień zużycia bieżnika. W zależności od rozmiaru cena opony Viking SnowTech 2 wynosi od 160 zł do 650 zł za sztukę, przy czym za najpopularniejszy rozmiar 205/55 R16 zapłacisz ok. 380 zł.

Etykieta unijna

Paradoksalnie tanie opony zazwyczaj nie należą do najtańszych w eksploatacji – niskie opory toczenia skutkujące oszczędniejszym zużyciem paliwa to domena ogumienia klasy premium. Nie dziwi zatem fakt, że w tej kategorii opony Viking SnowTech 2  uzyskały zaledwie na ocenę „F”, a więc jedną z najsłabszych.

Jednak dla większości kierowców znacznie ważniejsze jest bezpieczeństwo w trudnych warunkach – a tu sytuacja prezentuje się o niebo lepiej. Według etykiety unijnej zimówki Vikinga zasłużyły na wysoką notę „C” za krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni.

Jeśli chodzi o komfort jazdy, modelowi SnowTech 2 (teoretycznie) nie można zarzucić nadmiernego hałasowania – opony emitują 71-71 dB, zatem są całkiem ciche jak na zimowe budżetówki.

Technologie zastosowane w Viking SnowTech 2

Opony budżetowej marki Continentala wyróżnia już sam skład – dzięki dodatkowi krzemionki guma nie traci elastyczności w niskich temperaturach, co skutkuje lepszą przyczepnością przy surowej zimowej aurze.

Kolejnym sprawdzonym rozwiązaniem zastosowanym w oponach Viking SnowTech 2 jest kierunkowy układ rowków bieżnika z dwoma głębokimi rowkami obwodowymi. Charakterystyczna rzeźba w kształt litery „V” sprzyja szybkiemu odprowadzaniu wody i błota pośniegowego, co pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo zarówno pasażerów auta, jak i innych uczestników ruchu. Kierunkowy bieżnik poprawia przyczepność na śliskiej nawierzchni, co skutkuje większą odpornością na poślizg i stabilniejszym prowadzeniem.

Po bliższym zapoznaniu się z oponami Viking SnowTech 2 zauważysz dość zawiłą sieć lameli, ukośne rowki na klockach oraz nacięcia w kształcie litery V umieszczone na żebru centralnym. Każdy z tych elementów służy poprawie przyczepności i trakcji, co przekłada się na wyższy poziom bezpieczeństwa na śniegu, lodzie i mokrej nawierzchni.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here