Porównywanie etykiet unijnych i cen to dobry sposób na wytypowanie najlepszej opony zimowej w wybranym rozmiarze. Jednak może okazać się niewystarczający, zwłaszcza jeśli poza drogą hamowania na mokrej nawierzchni, hałasem i spalaniem paliwa interesują Cię inne, równie ważne właściwości ogumienia (jak przyczepność na lodzie, zachowanie na ośnieżonej drodze, wysoka odporność na ścieranie). Z kolei kryterium kosztowe bywa zwodnicze – wszak na bezpieczeństwie nie powinno się oszczędzać, dlatego ważniejszy jest stosunek ceny do jakości danego bieżnika. W takim razie jak znaleźć najlepsze zimówki? Zaglądaj do nas! Tym razem prezentujemy test opon zimowych 225/50 R17. Jeśli szukasz ogumienia w tym rozmiarze, pomożemy Ci podjąć dobrą decyzję!

Rozmiar opony – jak rozumieć oznaczenia?

W tym wpisie bierzemy na tapetę najlepsze zimówki w rozmiarze 225/50 R17. Doświadczeni kierowcy raczej nie powinni mieć problemów z „rozszyfrowaniem” tego kodu, jednak dla jasności przypominamy:

  • 225 – pierwsza liczba zawsze określa szerokość opony w milimetrach (tj. ślad, jaki zostawia bieżnik na drodze)
  • 50 – druga wartość to profil wysokości opony, podany jako procent z szerokości (tutaj 50% z 225 mm = 112,5 mm)
  • R – skrót od słowa „radialny” określającego rodzaj opony (istnieją jeszcze diagonalne stosowane w pojazdach rolniczych, przemysłowych i wojskowych)
  • 17 – średnica felgi w calach

Oczywiście na oponach zimowych musi widnieć stosowny symbol oznaczający przystosowanie do warunków zimowych, który u każdego producenta wygląda tak samo i przedstawia śnieżynkę na tle trzech szczytów górskich (3PMSF = Three Peak Mountain Snow Flake). Piktogram potwierdza, że opona została zbadana pod kątem zachowania w typowo zimowych warunkach oraz spełnia standardy wymagane przez Unię Europejską.

Jakie opony w rozmiarze 225/50 R17 wybrać?

Poniższy test opon zimowych 225/50 R17 został opracowany na podstawie wielu różnych informacji. Bardzo pomocne okazały się profesjonalne rankingi z poprzednich sezonów – wszak najlepsze ogumienie utrzymuje renomę nawet 10 lat (lub dłużej) po debiucie na rynku. Oczywiście w zestawieniu nie zabrakło „świeżynek”, które obecnie sprzedają się najlepiej albo zdążyły zdobyć mnóstwo pozytywnych recenzji. Aby zachować profesjonalizm, uwzględniono również dane techniczne, takie jak: przyczepność na mokrej nawierzchni, opory toczenia, emisję hałasu, drogę hamowania w trudnych warunkach. Ranking zimówek nie powstałby również bez opinii kierowców – to dzięki nim możemy zweryfikować obietnice producenta o wysokiej odporności na ścieranie, komforcie jazdy czy doskonałej przyczepności. Duże znaczenie ma także cena ogumienia – wszak nie każdego stać na produkty klasy premium, a tańsze opony dobrych marek również mają sporo do zaoferowania.

Tyle tytułem wprowadzenia. Teraz czas sprawdzić, jakie opony w rozmiarze 225/50 R17 są najlepsze według ekspertów i użytkowników!

Test kryje kilka niespodzianek, jednak trzy pierwsze pozycje nie powinny Cię zaskoczyć, o ile czytasz nasz blog i zaglądasz do pism branżowych. Na złoty i brązowy medal zasłużyła fińska marka Nokian, twórca znakomitych bieżników: WR D4 (1. miejsce) i jego poprzednika – WR D3 (3. miejsce). Pomiędzy dwoma bieżnikami klasy premium znalazło się miejsce dla polskiej budżetówki, Dębicy Frigo HP2. Wszystkie trzy produkty łączy fenomenalna przyczepność na śniegu, dzięki czemu sprawdzają się nawet w najtrudniejszych terenach górskich. I  choć cena ma w tym przypadku drugorzędne znaczenie, wymienione opony należą do najtańszych w swojej klasie.

Zimówki Kormorana o włos od medalu? To nie zdarza się często – polska marka z segmentu budżetowego zdobyła 4. miejsce za model Snowpro B2 i tym samym uplasowała się tuż przed droższymi modelami: Nokian WR A3 i Pirelli SottoZero 3.

Ranking opon zimowych 225/50 R17 nie zawodzie również fanów koreańskiego ogumienia klasy średniej Hankook. Model Winter i*cept Evo 2 W320 został wyróżniony za rzadko spotykany asymetryczny bieżnik, który gwarantuje bezpieczne podróżowanie i stabilne prowadzenie przy każdych warunkach atmosferycznych.

Jeśli montujesz w swoim aucie wyłącznie opony największych marek, zwróć uwagę także na inne pozycje z tego rankingu: Pirelli SottoZero 3, Continental WinterContact TS860, Michelin Alpin 5  Bridgestone Blizzak LM-32 oraz Goodyear UltraGrip Performance Gen-1. Wymienione bieżniki zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa i niekwestionowany komfort podróżowania, jednak ze względu na mało atrakcyjną cenę część kierowców omija je szerokim łukiem (co przekłada się na wynik w teście). Dla porównania, zimówki Bridgestone w rozmiarze 225/50 R17 kosztują ok. 1000 zł za sztukę, zaś za Nokiany z pierwsze miejsca zapłacisz zaledwie 450 zł.

Test opon zimowych 225/50 R17 poleca również rzadziej spotykane w Polsce bieżniki: norweski Viking SnowTech II i austriacki Semperit Speed-Grip 2 zasilają pierwszą dziesiątkę, zaś japoński Yokohama W. driver V905 zamyka całe zestawienie.

[Głosów:2    Średnia:3/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here