Początki istnienia przedsiębiorstwa Nokian Tyres sięgają 1988 roku, jednak idea firmy zrodziła się znacznie wcześniej, bo wraz z założeniem Fińskich Zakładów Gumowych w 1898 roku. Logo tego producenta doskonale znają nie tylko właściciele samochodów osobowych, ale również kierowcy busów, ciężarówek, maszyn leśnych, a nawet… rowerzyści. Wszechstronność to nie jedyny atut fińskiej marki. Inżynierowie firmy wsłuchują się w potrzeby zgłaszane przed odbiorców oraz wprowadzają autorskie technologie, dzięki czemu fińskie opony co roku pretendują do miana najlepszych w sezonie. Dobrym przykładem technologicznego zaawansowania marki jest model Nokian WR SUV 3, dedykowany właścicielom samochodów z napędem 4×4. Jakie wyjątkowe właściwości oferuje ten bieżnik? Ile kosztuje i dlaczego wyróżnia się na tle innego ogumienia o podobnym przeznaczeniu?

Nokian WR SUV 3 – oszczędność, komfort i bezpieczeństwo w klasie premium

Opony zimowe Nokian w pełni zapracowały sobie na przynależność do elitarnej klasy premium – wystarczy spojrzeć na etykietę unijną, by zauważyć niezwykłe cechy tego ogumienia. To pierwsza na świecie opona zimowa w klasie AA (rozmiar 265/50 R19 110V XL), która zapewnia maksymalną skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni oraz maksymalnie niskie zużycie paliwa. Można więc powiedzieć, że zakładając opony Nokian WR SUV 3 w swoim aucie inwestujesz w bezpieczeństwo oraz zapatrujesz się na ekonomiczną, bardziej przyjazną środowisku jazdę. Ale to nie wszystko, na co stać ten model zimowego ogumienia. Opony Nokian WR SUV 3 rozmiarze 265/50 R19 110V XL charakteryzują się również niskim poziomem hałasu (70 dB), co wróży całkiem przyjemne wrażenia z jazdy nawet pomimo złego stanu drogi.

Kierunkowy bieżnik na każdą (nie)pogodę

Dlaczego Polacy coraz częściej wybierają opony fińskie, zamiast niemieckich, włoskich czy francuskich? Otóż wszystkiemu są winne warunki pogodowe. Na zachodzie czy południu Europy próżno wypatrywać tak niesprzyjającej aury, z jaką co roku walczą polscy kierowcy. Ścinający krew w żyłach mróz, kilkudniowe opady śniegu, aż w końcu wczesnowiosenne roztopy wywołujące powodzie  – jeśli do tych okoliczności dodamy opieszałą pracę drogowców, staje się jasne, że Kowalski potrzebuje ekstremalnie dobrych opon zimowych. Produkowane na fiński rynek opony Nokian mogą sprostać tym oczekiwaniom, bo w końcu kto jak kto, ale mieszkańcy północnych krańców Europy doskonale wiedzą, jak wyglądają zimowe zmagania kierowców z lodem, śniegiem i mrozem.

Opony do aut 4×4 Nokian WR SUV 3 mają więc wszystko, czego potrzebujesz w tym wymagającym czasie, tj.:

  • kierunkowy bieżnik z gładkimi kanałami wzdłużnymi i głębokimi rowkami poprzecznymi, zapewniający skuteczne odprowadzanie wody oraz ochronę przez aquaplaningiem;
  • centralne żebro z rowkami obwodowymi, które odpowiada za stabilną jazdę przy dużej prędkości i na każdej nawierzchni;
  • stabilizatory nadające klockom bieżnika większą sztywność, co przekłada się na lepszą kierowalność i stabilność na suchej drodze;
  • gęstą sieć drobnych rowków (lameli), która zapewniają doskonałą przyczepność na oblodzonej i ośnieżonej drodze;
  • trójwymiarowe lamele dbające o precyzyjne prowadzenie podczas wykonywania skrętu i energicznych manewrów;
  • specjalne „pazurki” obecne w rowkach i blokach, które gwarantują bardzo dobrą przyczepność na śniegu;
  • włókna aramidowe zabezpieczające ściany opony przez uszkodzeniem i przebiciem
  • mieszankę gumową z dodatkiem krzemionki, kauczuku i oleju, która odpowiada za doskonałe właściwości jezdne i niskie zużycie paliwa (nawet 0,6 l mniej na 100 km)

Jak przystało na opony do samochodów z napędem 4×4, Nokian WR SUV 3 dostępne są w wersji wzmacnianej XL oraz Run Flat, dzięki czemu są znacznie bardziej wytrzymałe od standardowego ogumienia. W katalogu tej serii znajdziesz warianty przystosowane do obciążenia aż 1250 kg na oponę (indeks 116) oraz wytrzymujące jazdę z maksymalną prędkością 270 km/h – wszystko więc wskazuje na to, że właściciele SUV-ów będą w pełni ukontentowani parametrami technicznymi tego ogumienia.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here