Nexen Winguard Snow’G WH2 to południowokoreańskie opony zimowe klasy ekonomicznej, dość znane również na europejskim i polskim rynku. Choć produkty tej marki wytwarzane są w Chinach (ale również Korei Południowej i Czechach), nie należy utożsamiać ich z typowo „chińskimi” bieżnikami, których główną zaletą jest niska cena. Po zimówkach Nexena możesz spodziewać się znacznie więcej, aniżeli sugeruje ich koszt (średnio 250 zł za sztukę). O dobrej jakości południowokoreańskiego ogumienia świadczy chociażby fakt, że zostały zakwalifikowane do kilku testów motoryzacyjnych, a polscy kierowcy wypowiadają się o nich nad wyraz pozytywnie. Dlaczego warto zwrócić uwagę na bieżnik Nexen Winguard Snow’G WH2? Sprawdźmy osiągi tego modelu i zalety deklarowane przez producenta.

Kierunkowy bieżnik

Kierunkowa rzeźba bieżnika to często spotykane (a zarazem najlepsze) rozwiązanie w oponach zimowych, które służy sprawnemu odprowadzaniu wody z powierzchni koła i drogi. Rowki wycięte na kształt „jodełki” oraz przecinające je krótkie kanały zapobiegają gromadzeniu się cieczy oraz umożliwiają szybkie „wypchnięcie” jej na zewnątrz. Dzięki temu rozwiązaniu samochód zachowuje się stabilnie nawet w strugach deszczu czy topniejącym śniegu, a także nie ma tendencji do wpadania w poślizg. Na poparcie tych słów warto przytoczyć etykietę unijną – większość rozmiarów modelu Nexen Winguard Snow’G WH2 uzyskała bardzo wysokie noty B/C w kategorii hamowanie na mokrej nawierzchni, jedynie rozmiar 155/65 R14 75T otrzymał niższą ocenę (E). Wygląda na to, że ekonomiczne opony koreańskiego producenta dorównują pod tym względem droższemu ogumieniu klasy średniej.

Trójwymiarowe lamele

Ten zabieg zastosowano w wielu modelach wyższych klas, co oczywiście przemawia na korzyść modelu Winguard Snow’G WH2. Poprzez trójwymiarowe nacięcia bloków bieżnika uzyskuje się efekt „wgryzania” opony w śnieg, a tym samym lepszą trakcję w trudnych warunkach. Kierowca nie ma więc problemu z przejechaniem przez zaspę, ruszaniem na śniegu czy zatrzymaniem samochodu na oblodzonej drodze. Dodatkowe krawędzie 3D poprawiają przyczepność także na suchej nawierzchni, dzięki czemu ogumienie dba o bezpieczeństwo kierowcy od późnej jesieni do wczesnej wiosny.

70 bloków bieżnika

Opony zimowe Nexen Winguard Snow’G WH2 składają się aż z 70 bloków bieżnika, wyposażonych we wspomniane wcześniej trójwymiarowe nacięcia. Tutaj żaden element nie jest zbędny – im więcej zróżnicowanych elementów, tym lepsze efekty w odprowadzaniu wody, przyczepności (lód, woda, sucha nawierzchnia) oraz przedzieraniu się przez przeszkody (śnieg, błoto). Tym samym możesz więc liczyć na dobre właściwości trakcyjne oraz pewniejszą kierowalność w każdych warunkach pogodowych.

Wzmocniony karkas

Karkasem nazywamy szkielet opony, który ma decydujący wpływ na jej wytrzymałość i właściwości jezdne. W modelu Nexen Winguard Snow’G WH2 zdecydowano się na wzmocnienie konstrukcji, dzięki czemu ogumienie nie deformuje się nawet przy bardziej dynamicznej jeździe. Jednocześnie samochód ma większą stabilność i dokładniej reaguje na ruchy kierownicą.

Opatentowana mieszanka gumowa

Skład opony determinuje jej podatność na zużycie oraz przyczepność w różnych temperaturach. I choć koreańskie opony Winguard Snow’G WH2 kosztują zaledwie 500-1200 zł za komplet, ich konstruktorzy również postawili na zaawansowaną technologię. Dzięki zastosowaniu patentu  nanokompozytowej gumy krzemianowej udało się uzyskać bieżnik o dużej sprężystości, który zachowuje dobrą przyczepność zarówno w wysokich, jak i niskich temperaturach. To kolejny dowód na to, że mamy do czynienia z wszechstronnymi oponami, które zapewniają bezpieczeństwo niezależnie od kaprysów okresu jesienno-zimowego.

Nexen Winguard Snow’G WH2 – testy i etykieta unijna

Jak już wiemy, opony południowokoreańskiego producenta nie sprawiają żadnych problemów podczas hamowania na mokrej nawierzchni (wysoka nota B-C w większości rozmiarów), a co z innymi parametrami według klasyfikacji unijnej? Otóż można powiedzieć, że mamy do czynienia z dość cichym bieżnikiem – według pomiarów model ten emituje hałas o natężeniu od 69 do 72 dB w zależności od rozmiaru. W kwestii zużycia paliwa Nexen Winguard Snow’G WH2 wypada średnio. Większość modeli uzyskała notę E, jednak kilka rozmiarów zasłużyło na dobrą ocenę C.

Popularność koreańskiego bieżnika (95% kierowców deklaruje ponowny zakup), wysoka trwałość oraz dobra przyczepność na każdej nawierzchni skłoniła twórców prestiżowych testów do uwzględnienia tego modelu w swoich zestawieniach. I tak, ekonomiczne opony Nexen Winguard Snow’G WH2 dwukrotnie otrzymały notę „zadowalające” w testach ADAC: najpierw w 2016 roku w rozmiarze 185/65 R15, później w 2018 roku w rozmiarze 205/55 R16. W czterech innych rankingach z 2018 roku (ACE/ARBÖ, TCS, ACE, ÖAMTC) opony zyskały miano „polecanych”.

Choć według testów model ten nie może równać się z oponami wyższych klas, z pewnością stanowi jedną z najlepszych propozycji dla zwolenników budżetowego ogumienia.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here