Opel Insignia zadebiutował na rynku całkiem niedawno, bo w 2008 roku. Do dziś powstały dwie generacje tego modelu – A i B. Obie spełniają standardy klasy średniej D, czyli dużych samochodów o charakterze rodzinnym i/lub sportowym. Auto od początku budzi duże zainteresowanie na naszych drogach ze względu na dynamiczną linię nadwozia, częściej spotykaną w modelach klasy wyższej. Jesteś właścicielem tego modelu albo dopiero przymierzasz się do jego kupna? W tym wpisie zapoznasz się z (dość krótką) historią tego samochodu i sprawdzisz, jakie opony do Opla Insigni są zgodne z fabrycznym wyposażeniem.

Opel Insignia – dwie generacje sportowej limuzyny

Pierwszy Opel Insignia, oznaczony literą A, miał swoje wielkie wejście podczas targów motoryzacyjnych w Londynie w 2008 roku. Konstrukcja auta bazowała na płycie podłogowej wykorzystanej do produkcji m.in. Buicka LaCrosse i Chevroleta Malibu. Z kolei sylwetka nadwozia nawiązywała do samochodu koncepcyjnego Opel GTC zaprezentowanego podczas genewskich targów w 2007 roku. W trakcie 9-letniej produkcji model został poddany najpierw lekkiej modernizacji (2011 r.), później gruntownemu faceliftingowi (2013 r.), natomiast ostatnia aktualizacja miała miejsce w 2015 roku.

Auto od początku budziło spore emocje – zarówno ze względu na efektowną stylistykę w każdej z trzech wersji nadwozia (sedan, kombi, liftback), jak i luksusowe wyposażenie wnętrza. Osoby spragnione wrażeń mogły zamówić model terenowy Insignia Country Tourer z napędem 4×4 lub sportową edycję OPC z doładowanym silnikiem Turbo o pojemności 2.8 l i mocy 325 KM. Samochód już w opcji standardowej oferował dobre wyposażenie, m.in. klimatyzację, system kontroli oświetlenia, elektryczne sterowanie fotela, przednich szyb i lusterek, dodatkowe poduszki powietrze, systemy ABS i ESP. Wśród jednostek napędowych klienci mieli do dyspozycji szeroki przedział silników benzynowych o pojemności od 1.4 do 2.8 oraz silników wysokoprężnych o pojemności od 1.6 do 2.0. Najmocniejsze jednostki przyspieszały do setki w 5,5 sekundy.

Pod względem stylistycznym Opel Insignia B diametralnie różni się od swojego poprzednika – model debiutujący na rynku w 2017 roku ma zdecydowanie agresywniejszą linię nadwozia, inspirowaną sylwetką samochodu koncepcyjnego Opla Monzy. Do regularnej produkcji weszły wersje kombi i liftback, na rynek chiński wprowadzono dodatkowo 4-drzwiowego sedana.  Dzięki wydłużeniu i rozszerzeniu rozstawu osi auto wygląda na masywniejsze, czym wzbudza respekt nawet u właścicieli pierwszej generacji Insigni. Tym razem producent zdecydował się na dość okrojoną ofertę jednostek napędowych – klienci mają do wyboru turbodoładowane silniki benzynowe o pojemności 1.5 i 2.0 oraz silniki Diesla 1.6 i 2.0 CDTi. Poza 6-biegową manualną skrzynią biegów, możesz spotkać się z wersjami z 6- lub 8-biegowym automatem. W niektórych krajach Insignia B sprzedawana jest pod nazwami: Buick Regal Sportback, Buick Regal TourX, Holden Commodore, Holden Calais i Vauxhall Insignia.

Kupiłeś używane auto i teraz zastanawiasz się, jakie opony do Opla Insigni są zgodne z wytycznymi producenta? Jeśli nie masz pewności, że poprzedni właściciel zamontował ogumienie identyczne z fabrycznym, możesz skorzystać z konfiguratorów opon dostępnych w sklepach internetowych. Wystarczy wpisać w specjalną wyszukiwarkę sklepu podstawowe dane o aucie: generację, wersję nadwozia i wyposażenia, rodzaj silnika. Konfigurator nie tylko wytypuje najlepszy rozmiar opony, ale przy okazji wskaże produkty konkretnych marek znajdujące się w ofercie sklepu.

Jakie opony do Opla Insigni zaleca producent?

Marka Opel korzysta z ogumienia różnych producentów, w tym bieżników klasy premium (Continental, Dunlop, Bridgestone), jak również produktów klasy średniej (m.in. Hankook i Firestone). Jeśli chodzi o rozmiar opony, Opel Insignia zazwyczaj potrzebuje szerokich gum pasujących na duże obręcze. Najczęściej na fabrycznym wyposażeniu znajdują się „siedemnastki” o szerokości 225 mm i profilu 55% lub „dziewiętnastki” o szerokości 245 mm i profilu 40% – tak spore opony nie powinny dziwić, zważywszy na zaklasyfikowanie auta do segmentu D (duże auta rodzinne i sportowe). Niemniej w tym modelu można spotkać także nieco mniejsze ogumienie w rozmiarze 215/60 R16.

Zamienniki opon do Opla Insigni zwykle montowane są w ramach optycznego tunningu. W celu nadania samochodowi bardziej agresywnej (sportowej) stylistyki, producent dopuszcza zastosowanie ogumienia w rozmiarze: 245/40 R19, 245/45 R18 lub 245/34 R20.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here