Polskie ceny, europejska jakość – tak w skrócie można opisać opony Kormoran. Ta swojsko brzmiąca nazwa jest nieprzypadkowa. Choć „ornitologiczna” marka należy do jednego z największych na świecie producentów opon, jej produkty powstają w Polsce. Pierwotnie fabryka należała do olsztyńskich zakładów Stomil, natomiast w roku 1995 została wykupiona przez francuski koncern Michelin. Po przejęciu zakładu władze przedsiębiorstwa uznały, że polska nazwa dobrze przyjmie się na naszym rynku, także ze względu na nawiązanie do przedstawiciela mazurskiej fauny. Dziś opony Kormoran sumiennie pracują na zaufanie polskich konsumentów – są tanie (to w końcu klasa ekonomiczna), a zarazem porządnie wykonane i wyposażone w nowoczesne rozwiązania. W tym wpisie chcemy Ci przedstawić jedną z najnowszych propozycji tej marki – opony zimowe Kormoran SUV Snow. Czy są warte polecenia? Sprawdźmy to.

Kierunkowy bieżnik

W oponach Kormoran SUV Snow zastosowano bieżnik kierunkowy, który rozpoznasz po symetrycznym wzorze w kształcie litery V lub U. Tego typu opony są wyspecjalizowane w jeździe po mokrej nawierzchni – szerokie rowki obwodowe zbierają wilgoć z centralnej części opony, zaś liczne rowki poprzeczne wyrzucają wodę na zewnątrz. Takie ogumienie może zmniejszyć ryzyko aquaplaningu aż o 30% (w porównaniu do zwykłych opon symetrycznych), co znacząco poprawia kwestię bezpieczeństwa podczas jazdy w trudnych warunkach. Kormoran SUV Snow wydają się więc stworzone na kapryśną polską zimę – gdy jednego dnia drogi są skute mrozem, a następnego trzeba walczyć z pośniegowym błotem czy zacinającym deszczem.

Kormorany na śnieg, lód i błoto

Opony zimowe Kormoran SUV Snow zostały wprowadzone na rynek w sezonie 2017/2018, w związku z czym jeszcze brakuje miarodajnych opinii kierowców, którzy  mogliby polecić lub odradzić zakup tego modelu. Trzeba więc uwierzyć producentom na słowo.

Niezdecydowanych być może przekona specjalna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki, która zmniejsza opory toczenia oraz zapewnia dobrą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Mimo że bieżniki kierunkowe są z reguły dosyć głośne i podatne na ząbkowanie, skład opony Kormoran SUV Snow został tak dopracowany, by zminimalizować hałas zewnętrzny i zapewnić dobre przyleganie do podłoża (co przekłada się na równomierne ścieranie).

Inżynierowie Kormorana postawili również na gęsto rozmieszczone lamelki i liczne bloki, dzięki czemu opony spełniają wysokie oczekiwania względem trakcyjności i hamowania na bardzo śliskiej nawierzchni (szklance, rozjeżdżonym śniegu, lodzie). O dobre prowadzenie w temperaturze poniżej zera dbają również mikro-żeberka umieszczone w rowkach bieżnika Kormoran SUV Snow.

Kormoran SUV Snow – pozostałe informacje

Jak sama nazwa wskazuje, nowe zimówki Kormorana są przeznaczone do „miejskich terenówek” z napędem 4×4. Dostępne rozmiary pasują na felgi od 16 do 19 cali – większość została wzmocniona (oznaczenie XL), zatem znoszą większe obciążenie niż standardowe opony w tym rozmiarze. Model występuje w szerokościach od 215 mm do 255 mm oraz profilach od 50 do 70%.

Jeśli chodzi o etykietę unijną, opony uzyskały dobrą ocenę w kategorii hamowanie na mokrej nawierzchni  („C”), jednak nie powalają pod względem oszczędności na paliwie (ocena „E”). Jak na zimówki z kierunkowym bieżnikiem są dość komfortowe – generują hałas na poziomie 70 dB. Ciekawym zabiegiem jest wprowadzenie praktycznie „dożywotniej” gwarancji – opony Kormoran SUV Snow można zareklamować do 10 lat od zakupu lub do 1,6 mm głębokości bieżnika (minimalna głębokość dopuszczalna przez polskie prawo). Za komplet nowych opon zapłacisz od 1250 zł do 1800 zł.

[Głosów:1    Średnia:1/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here