Słyszałeś już o oponach Pirelli Cinturato Winter? To nowa, niezwykle interesująca propozycja jednego z najlepiej rozpoznawalnych producentów opon. Jak Pirelli spisało się tym razem? Naszym zdaniem znakomicie. Pirelli Cinturato Winter świetnie sprawdzają się podczas jazdy na śniegu, a do tego prezentują nowe, interesujące rozwiązania i… doskonale wyglądają.
Prowadzenie auta na oponach Pirelli Cinturato Winter
Wiele osób, widząc opony Pirelli Cinturato Winter po raz pierwszy stwierdza, że to opony, które bardzo ciekawie się prezentują. To dobra wiadomość dla estetów, ale na szczęścia wygląd powierzchni nie był podytkowany względami wizualnymi. Charakterystyczna budowa to efekt zastosowania kilku sprytnych rozwiązań pozytywnie wpływających na przyczepność.
Na co może liczyć kierowca zakładając na koła swojego auta Pirelli Cinturato Winter? Przede wszystkim na głębokie lejkowate kanały służące do odprowadzania wody lub błota. Zadanie to ułatwia grubość kanałów płynnie rozszerzających się wraz ze zbliżaniem do zewnętrznej krawędzi opony. Takie rozwiązanie skutecznie redukuje ryzyko pojawienia się zjawiska aquaplaningu.
W Cinturato Winter firma Pirelli postanowiła zastosować również wyjątkowo długie lamele. Są one nawet o połowę dłuższe od większości opon zimowych innych marek. Postawiono tu również na technologię tzw. aktywnych lameli, nazwanych przez producenta rozwiązaniem 4D. W połączeniu z dużą sztywnością bloków bocznych gwarantują one bardzo wysoką skuteczność podczas hamowania. Opony te znacznie skracają długość hamowania nie tylko na śniegu, ale również na powierzchni mokrej i suchej.
Przyczepność podczas jazdy na śniegu zwiększono również za pomocą kierunkowego bieżnika oraz kwadratowego odcisku bieżnika. Jak donoszą testerzy, praktycznie na całej powierzchni opony użytkownik otrzymuje bieżnik o głębokości min. 8,5 mm.
Gwarancja na opony Pirelli Cinturato Winter
Pirelli Cinturato Winter objęte są gwarancją producenta, która wynosi pełne pięć lat liczone – uwaga – od daty produkcji. To przyzwoity czas na ewentualne zgłoszenie się do producenta z zażaleniami i chęcią wymiany opon na nowy. W warunkach gwarancji znajdziesz również opcję zwrotu pieniędzy w przypadku, gdyby opony nie były już produkowane. Oczywiście Pirelli deklaruję zwrot gotówki w niepełnej kwocie. Nie ma mowy, by dało się po czterech latach jeżdżenia zwrócić oponę, która ma mocno zużyty bieżnik i otrzymać pełną kwotę za zakup. Należna suma będzie w takim wypadku obliczona proporcjonalnie do stopnia zużycia opony.
Wracając natomiast do daty produkcji, warto zwrócić na nią uwagę podczas odbierania opon od sprzedawcy. Jeżeli kupowany egzemplarz przeleżał trzy lata w magazynie, to znaczy, że zostały jedynie dwa lata okresu gwarancyjnego.
Nowy wskaźnik zużycia bieżnika
W momencie wejścia na rynek Pirelli Cinturato Winter zaskoczyły sprzedawców i użytkowników nie tylko głębokością bieżnika, ale również nowym, oryginalnym sposobem na prezentowanie stopnia zużycia bieżnika. Na oponie w czterech miejscach (co 90 stopni) znajduje się napis NOW SNOW, z którego z czasem znika pierwsza litera W, zamieniając go w NO SNOW. To tak naprawdę wskaźnik TWI, tylko w oryginalnej formie, która bardziej dobitnie mówi o konieczności wymiany opon na nowe (przynajmniej dla osób znających język angielski). Kiedy literka W zniknie, przyczepność na śniegu nie będzie wystarczająco dobra, by można było mówić o bezpiecznej jeździe.