Opony zimowe Bridgestone Blizzak LM-32 to zacny przodek modelu Blizzak LM001, o którym pisaliśmy jakiś czas temu na naszym blogu. Choć tytułowe ogumienie nie należy do najmłodszych, wciąż jest rozchwytywane przez polskich kierowców. To całkiem zrozumiałe – im odleglejsza data premiery, tym przystępniejsza cena. Popularny rozmiar 205/55 R16 możesz mieć już za niecałe 300 zł za sztukę, a więc cały komplet opon zimowych klasy premium możesz kupić za ok. 1200 zł! Oczywiście po Bridgestone Blizzak LM-32 powstało sporo bardziej zaawansowanych zimówek o lepszych parametrach, jednak ten model niewątpliwie należy do najciekawszych propozycji ostatniej dekady. Co w nim wyjątkowego i jak dba o Twoje bezpieczeństwo?

Opony zimowe Blizzak LM-32 – podstawowe informacje

Model Blizzak LM-32 był dostępny w kilkudziesięciu rozmiarach na felgi od 14 do 20 cali. Ponieważ od debiutu minęło sporo czasu, na stronie producenta możesz znaleźć zaledwie 9 rozmiarów. Według Bridgestone opony są dedykowane właścicielom pojazdów dostawczych, tymczasem w sprzedaży nadal można znaleźć rozmiary pasujące do zwykłych osobówek oraz opony wzmacniane (XL) przystosowane do aut o większej mocy silnika. W ofercie producenta znalazły się również modele z rantem ochronnym na feldze (RFT) oraz wyposażone w technologię Run Flat, czyli umożliwiające dalszą jazdę z przebitym kołem. Dla porządku dodajmy, że opony zimowe Bridgestone Blizzak LM-32 spełniają warunki ogumienia klasy premium, czyli możesz się po nich spodziewać maksymalnych właściwości jezdnych i nowoczesnej technologii.

Dlaczego warto kupić zimówki Bridgestone?

Po pierwsze – za dobre pieniądze możesz mieć opony zimowe najwyższej klasy. Choć nie są pierwszej młodości,  nadal mogą konkurować w testach z nowszym ogumieniem. Na pochlebne opinie zasługuje zwłaszcza dobra kierowalność w utrudnionych warunkach typu zajeżdżony śnieg czy błoto pośniegowe. Przystosowanie do typowo polskiej zimy to zasługa poprzecznych rowków naciętych pod zmiennym kątem.

Jednocześnie kierunkowy bieżnik zastosowany w Bridgestone Blizzak LM-32 tworzy swoisty system odwadniający, dzięki któremu opony doskonale zachowują się na mokrej nawierzchni, zarówno pod względem trakcji, jak i drogi hamowania. Ponieważ opony zimowe zakładane są na długo przed pierwszymi opadami śniegu, warto przyjrzeć się także przyczepności ogumienia na suchej drodze. I tym razem model Blizzak LM-32 radzi sobie całkiem przyzwoicie – dzięki poszerzanym blokom i barkom opona ma większą powierzchnię styku z podłożem, co korzystnie wpływa na stabilność i prowadzenie pojazdu. Inżynierowie marki Bridgestone popracowali także nad składem gumy – uzyskana mieszanka spowalnia zużywanie bieżnika oraz zapewnia doskonałą przyczepność przy mroźnej aurze.

Bridgestone Blizzak LM-32 w testach opon

Coraz więcej kierowców w Polsce bierze pod uwagę etykietę unijną przy zakupie nowych opon. Z jednej strony to dobrze świadczy o rosnącej świadomości polskich konsumentów, jednak przestrzegamy przed nadmiernym zaufaniem do tego rodzaju klasyfikacji. Wystarczy porównać etykiety z opiniami kierowców. Często okazuje się, że teoretycznie bezszelestna opona jest w subiektywnej ocenie użytkowników wręcz „karą dla uszu”, natomiast opony o teoretycznie słabej przyczepności na mokrej jezdni radzą sobie wyśmienicie w każdych warunkach. A jej prezentuje się unijna etykieta dla Blizzak LM-32? Według strony producenta ogumienie uzyskało następujące oceny:

  1. „E-F” dla efektywności paliwowej – czyli opona raczej nie zapewni wyraźnych oszczędności na paliwie
  2. „B” dla hamowania na mokrej nawierzchni – a więc opony są bardzo bezpieczne i chronią przed poślizgiem
  3. symbol dwóch fal w kategorii hałas zewnętrzny (73 dB) – tzn. że opony nie należą do najcichszych, ale mogło być gorzej (hałas jest raczej typowy dla bieżnika kierunkowego)

Czy sugerować się unijnymi notami? To już Twoja decyzja, jednak zawsze przed zakupem warto sprawdzić komentarze wystawione przez kierowców użytkujących ten model od dłuższego czasu. Możesz również ocenić wyniki testów, w których brał udział ten model. Bridgestone Blizzak LM32 kilkukrotnie trafiły na podium w znaczących rankingach, m.in.:

  • Test opon zimowych Auto Bild 2011 dla rozmiaru 225/45 R17 – drugie miejsce
  • Test opon zimowych Auto Bild 2012 dla rozmiaru 205/55 R16 – drugie miejsce
  • Test opon zimowych Auto Bild 2012 dla rozmiaru 205/55 R16 – trzecie miejsce
  • Test opon zimowych GTU/ACE 2013 dla rozmiaru 195/65 R15 – trzecie miejsce

Opony te uplasowały się również na szóstym miejscu w teście Auto Zeitung 2013 dla rozmiaru 195/65 R15, zdobyły też siódmą pozycję w rankingu AMS 2014 dla rozmiaru 205/55 R16. Niemniej zimówki Blizzak LM-32 odnotowały również kilka potknięć. Dość pechowy okazał się rok 2011, w którym rozmiar 205/55 R16 zaliczył dopiero 11 miejsce w teście AMS, a rozmiar 195/65 R15 osiągnął zaledwie 13 miejsce w teście przygotowanym przez GTU/ACE.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here