Stabilna i płynna jazda na długich dystansach. Brak uciążliwego hałasu przy prędkościach autostradowych. Ciche i komfortowe jak opony letnie. Skuteczne nawet przy na nagłym hamowaniu na śliskiej nawierzchni. Bezproblemowe przy ruszaniu na śniegu i lodzie. Brak uślizgu, wyczuwalny kontakt opony z jezdnią. Czy zgadniesz, której marki opon dotyczą te pozytywne opinie polskich kierowców? Nie Goodyear. Nie Michelin. Nawet nie Continental czy Pirelli. Tak znakomite recenzje zebrały skandynawskie opony zimowe Nokian WR D4. Porównywalne do najlepszych, a zarazem jedyne w swoim rodzaju. W tym wpisie przyjrzymy się kolejnemu rozmiarowi tego niemalże perfekcyjnego ogumienia – Nokian WR D4 205/55 R16 91T. To jeden z najczęściej wybieranych rozmiarów na zimę i być może zamontujesz go właśnie u siebie. Dlaczego warto?

Krótko o technologii w modelu Nokian WR D4

W sześciopunktowej skali pewnego serwisu opony Nokian WR D4 zdobyły ocenę 5.5 – zabrakło im zaledwie 0,5 punktu do tytułu ogumienia idealnego. Jest lepiej niż znakomicie, przy czym dobre recenzje to nie zasługa prężnego działu PR fińskiej marki, a realnych właściwości tego bieżnika.

Kierunkowa rzeźba doskonale chroni przez poślizgiem podczas ulewy czy gwałtownej odwilży – zwróć uwagę na skośne rowki biegnące przez cały obwód, które dosłownie „zrzucają” wodę z opony. Przed groźnym zjawiskiem aquaplaningu chronią też polerowane rowki wyrzeźbione w bocznych strefach opony.

W modelu Nokian WR D4 zaprojektowano również skośne bloki barku, dzięki którym ogumienie pozwoli Ci wyjechać nawet z głębokiej zaspy i ułatwi pokonywanie ostrych zakrętów. Przez środek opony biegnie wzmocnione żebro centralne ponacinane lamelkami, które odpowiada za dobrą kierowalność także podczas ekstremalnie niesprzyjającej pogody.

W oponach Nokian WR D4 każdy blok i każda lamelka zajmują ważne miejsce – ich rozmieszczenie zaplanowano indywidualnie, z wykorzystaniem programów komputerowych. Zoptymalizowana rzeźba bieżnika gwarantuje bardzo dobrą przyczepność bez względu na zmieniające się warunki – nie ma znaczenia czy jedziesz po suchej nawierzchni, jezdni pokrytej śliską „szklanką”, śniegu czy błocie.

Co więcej można powiedzieć o oponach Nokian WR D4? Otóż odlano je z kauczuku, krzemionki i  oleju rzepakowego. Brzmi naturalnie? Jak najbardziej – dzięki zastosowaniu takiej mieszanki ogumienie ogranicza zużycie paliwa, a więc jest bardziej ekologiczne i przyjazne Twojemu portfelowi.

Nie potrafisz rozpoznać, czy opony nadają się jeszcze do jazdy? Fińska marka zadbała również o ten aspekt – na oponach Nokian WR D4 znajdziesz wskaźnik zużycia bieżnika, dzięki któremu wymienisz ogumienie, zanim straci swoje unikalne właściwości.

Przeznaczenie opon Nokian WR D4 205/55 R16 91T

Model Nokian WR D4 został stworzony na potrzeby właścicieli samochodów osobowych, którzy wybierają opony z segmentu premium. To ogumienie dla tych, którzy jeżdżą dużo (co najmniej 15 tys. km rocznie) i pokonują odległe trasy. Będą dla Ciebie idealne, jeśli poruszasz się po autostradach i innych drogach szybkiego ruchu oraz chętnie wyjeżdżasz w górskie plenery.

Technologie zastosowane przez producenta pozwoliły uzyskać znakomite oceny w unijnej klasyfikacji: A za hamowanie na mokrej nawierzchni, C za opory toczenia oraz jedna fala za hałas na poziomie 69 dB. Warto jednak przypomnieć, że wymienione noty dotyczą rozmiaru Nokian WR D4 205/55 R16 91T. Inne warianty tego modelu mogły uzyskać wyższe lub niższe oceny w poszczególnych kategoriach.

Wpis dotyczy ogumienia pasującego na felgę w rozmiarze 16 cali, przy czym producent oferuje rozmiary od 14 do 20 cali. Liczba 205 określa szerokość opony w milimetrach, zaś liczba 55 oznacza procentowy stosunek wysokości do szerokości opony. Indeks nośności 91 wyznacza maksymalne obciążenie dla jednej opony – 615 kg, natomiast indeks prędkości T określa maksymalną prędkość – 190 km/h. Warto również dodać, że Nokian WR D4 205/55 R16 występują także w wersjach 91H, 91H Flat Run oraz 91H XL.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here