Miłośnicy opon UltraGrip 8 marki Goodyear w 2014 roku otrzymali prawdziwą gratkę – następcę o jeszcze bardziej imponującej skuteczności w warunkach zimowych. Na co dokładnie możesz liczyć, gdy Twoje auto jeździ na Goodyear UltraGrip 9? Dlaczego tak wielu testerów nazywa ten model rewolucyjnym?
Najważniejsze informacje o Goodyear UltraGrip 9
Zacznijmy od tego, że Goodyear UltraGrip 9 wypadają w testach lepiej od poprzedniej wersji praktycznie pod każdym względem. Nie tylko pozwalają na bardziej stabilną jazdę, ale też skracają drogę hamowania. Co więcej, pozwalają pojazdowi na lepsze przełożenie mocy na nawierzchnię, a więc osiągi na tych oponach są wyższe. Od solidnych opon oczekiwalibyśmy również komfortu jazdy i – jak łatwo się domyślić po dotychczasowym opisie – również na tym polu Goodyear UltraGrip 9 sprawdzają się wyśmienicie.
W jaki sposób osiągnięto tak dobry rezultat? Otóż Goodyear przez blisko pięć lat prowadził konsultacje z użytkownikami i dopracowywał swoją technologię. W efekcie zastosowano gęstszą siatkę lameli, postawiono na sztywne trójwymiarowe klocki i zoptymalizowano układ rowków hydrodynamicznych. Tak powstały opony jeszcze odporniejsze na aquaplaning, bardziej przyczepne i stabilniejsze.
Sam producent nazywa swoje rozwiązania technologiczne w taki sposób:
- SnowProtect – ułatwia kontrolowanie pojazdu na śniegu i błocie pośniegowym
- 3D BIS Technology – to wspomniane trójwymiarowe klocki, które doskonale trzymają się każdej nawierzchni i znacząco skracają drogę hamowania
Na oponach nie zabrakło też oczywiście wskaźnika zużycia bieżnika, który podpowie, kiedy oponę trzeba wymienić na nową. Warto tu jednak dodać, że w testach czasu eksploatacji Goodyear UltraGrip 9 również osiąga bardzo dobre wyniki, więc wymiana nie będzie konieczna zbyt szybko.
Kto powinien kupić Goodyear UltraGrip 9?
Śmiało można powiedzieć, że ten model to opony dla… wszystkich. Oczywiście, jeśli masz jasno określone priorytety (np. dynamiczna jazda lub krótka droga hamowania), możesz szukać lepszych opon. Z całą pewnością, jednak Goodyear UltraGrip 9 będą bardzo dobrym wyborem – niezależnie od stylu jazdy i typu auta.
Często jeździsz z całą rodziną i zależy Ci na wysokiej przyczepności oraz krótkiej drodze hamowania? Świetnie – Goodyear UltraGrip 9 będzie jak znalazł. Uważasz, że na autostradzie nie wypada zwalniać poniżej 200 km/h nawet zimą? “Dziewiątka” również zapewni Ci odpowiedni poziom bezpieczeństwa i doskonale spisze się przy tak dużej prędkości. A może liczy się dla Ciebie przede wszystkim ekonomiczna jazda? Tutaj dziewiąty UltraGrip również zasługuje na pochwały. W tym modelu istotnie zredukowano opór toczenia, więc podczas jazdy po prostu zużyjesz mniej paliwa. To dobra wiadomość także dla osób, którym zależy na czystości powietrza.
Dla nowych użytkowników Goodyear UltraGrip 9 pewnym zaskoczeniem może być to, że wzór bieżnika na kupionej oponie różni się od tego, co widoczne jest na zdjęciach lub w filmach przedstawiających produkt. Powód jest prosty: dziewiąta odsłona UltraGrip występuje w dwóch wersjach i wzór zależy od rozmiaru opony. Opcje różnią się rowkiem po środku.
Wady Goodyear UltraGrip 9
Cały nasz wpis to właściwie pean na cześć opon Goodyear UltraGrip 9. Czy wobec tego można też wskazać jakieś minusy tego modelu? Dla wielu kierowców UltraGrip 9 ma jedną zasadniczą wadę: wysoką cenę. Są to opony stosunkowo kosztowne, co jest zresztą typowe dla marki Goodyear. Niemniej, zakup taki warto przemyśleć nawet, gdy planowaliśmy mniejszy budżet na zimowe opony. Zakup zwróci się, dzięki długiemu okresowi eksploatacji oraz – przy dużej ilości pokonywanych kilometrów – oszczędnościach na paliwie.